VMware תספק לחברת החשמל מערכות במיליון דולר

חברת החשמל בחרה במערכות של חברת VMware כדי להמיר חלק מהשרתים במרכזי המידע שלה לסביבה הווירטואלית

תשתיות הווירטואליזציה הפכו בשנתיים האחרונות לחלק מכל מערך מחשוב בארגונים הגדולים בישראל, ולאט לאט כובשת הטכנולוגיה חלקים נוספים ממרכזי המחשוב הגדולים. הפעם מדובר בחברת החשמל, בניהולו של עמוס לסקר. ל"גלובס" נודע כי החברה בחרה במערכות של חברת VMware כדי להמיר חלק מהשרתים במרכזי המידע שלה לסביבה הווירטואלית. היקף החוזה הוא כמיליון דולר.

טכנולוגיית הווירטואליזציה מאפשרת להריץ יותר ממכונת מחשוב אחת וסביבת מחשוב אחת על אותן תשתיות מחשוב פיזיות. בדרך כלל, היחס הוא של 10-20 שרתים וירטואליים על כל שרת פיזי אחד.

צה"ל התקין מערכות דומות ב-15 מיליון דולר

ההסכם הנוכחי מיועד לחוות השרתים של חברת החשמל, שחלקה כבר פועל על תשתיות וירטואליות. למעשה, מדובר בהרחבה של התשתית הווירטואלית הקיימת.

חברת החשמל אינה הלקוח הארגוני הגדול ביותר של תשתיות הווירטואליזציה בישראל. לפני כחצי שנה נחשף ב"גלובס" כי HP תתקין בצה"ל מערכות של VMware בהיקף של כ-15 מיליון דולר. HP זכתה בחוזה במסגרת המכרז הראשון שביצע הצבא בתחום הווירטואליזציה, שישתלב החל מהשנה כחלק ממכרזי החומרה של הצבא, לצד רכישת מחשבים אישיים ושרתים. קבלן המשנה בהסכם הנוכחי עם חברת החשמל היא חברת מטריקס. בחברת VMware בישראל סירבו להגיב על הדיווח.