הזמר קובי פרץ חשוד בהעלמת הכנסות בהיקף 5 מיליון שקל

(עדכון) - פרץ, החשוד כי לא דיווח על מלוא הכנסותיו מהופעות, שוחרר היום בערבות ■ אמרגנו של פרץ, יוחאי יעיש, החשוד בדיווח כוזב, השמטת הכנסות וסיוע להעלמת הכנסות, נשלח למעצר-בית של 3 ימים

הזמר קובי פרץ - הנחשב לאחד הזמרים המצליחים ביותר בישראל - שוחרר היום (ג') בערבות, לאחר שנחקר בחשד להשמטת הכנסות בהיקף של מיליוני שקלים.

אמרגנו של פרץ, יוחאי יעיש, החשוד בדיווח כוזב, השמטת הכנסות וסיוע להעלמת הכנסות, נשלח למעצר-בית של 3 ימים.

מהחקירה, המתנהלת במשרד חקירות מס הכנסה ירושלים ומשרד מע"מ תל-אביב 3, עלה חשד להשמטת הכנסות על-ידי הזמר בסיוע אמרגנו.

בדו"חות שהגיש פרץ על הכנסותיו בשנת המס 2008 דווח על רווח נקי של 326 אלף שקל, אולם מביקורת שנערכה בספרי אמרגנו עלה חשד לפיו אמרגנו סייע לו להשמיט הכנסות בסכומים של מיליוני שקלים.

מהבקשה למעצר ושחרור בערבות של פרץ עולה כי אתמול (ב') ערכו חוקרי מס הכנסה מירושלים, יחד עם מבקרים ממשרד מע"מ תל-אביב 3, חיפושים בביתו של פרץ.

במהלך החיפוש נשאל פרץ האם ברשותו כספת, והוא השיב בשלילה. אולם, מעיון במסמכים שנתפסו בחיפוש עלה כי יש לו כספת בבנק. גם לאחר מכן השיב פרץ בשלילה. משנלקח לחדר הכספות בבנק, נמצאו בכספת על שמו מזומנים במטבעות שונים - למעלה מ-300,000 דולר, כ-10,000 יורו ו-180 אלף שקל. כשנשאל לגבי מקור הכספים בחר פרץ לשמור על זכות השתיקה.

עוד עולה מהבקשה כי הופעותיו בחו"ל של הזמר בשנים האחרונות לא דווחו לרשויות המס, והזמר, יחד עם אמרגנו, חשוד בהשמטת הכנסות בגין הופעות אלה בסכום של כ-5 מיליון שקל.

מהבקשה להארכת מעצרו של האמרגן, יוחאי יעיש, עולה כי מאז שנת 2002 הוא משמש כאמרגנו האישי של פרץ, וכי במהלך ביקורת שנערכה בתיקו על-ידי רשויות המס עלה חשד לפיו יעיש, בסיוע יועץ מס, דרש הוצאות כוזבות בסכומים של מיליוני שקלים.

אתמול נערכו חיפושים בבית האמרגן, נתפסו מסמכים ומחשבים, והאמרגן ורעייתו הובאו לחקירה. לפי בקשת המעצר, האמרגן מנהל את ספר ההזמנות של ההופעות באירועים פרטיים ומארגן את ההופעות של פרץ באולמות בארץ ובחו"ל.

ממצאי החקירה מורים כי האמרגן גובה כ-45,000 שקל עבור הופעה באירוע פרטי, ובשנת 2009 היו כ- 250 הזמנות לאירועים. בשנה זו דווח לרשויות המס על מחזור הכנסות של כ-6.4 מיליון שקל והוצאות בסך 5.6 מיליון שקל, שחלקן הגדול חשוד ככוזב.

לאמרגן מיוחס בין היתר החשד כי סייע לצוות האמנים של הזמר להעלים הכנסות, השמיט הכנסות מהופעותיו של הזמר בחו"ל, סייע לאחרים להתחמק ממס והשמיד מסמכים.