יובנק קיבל הצעה לרכישת קרנות הנאמנות וניהול התיקים

העסקה עשויה להניב רווח של 12 מיליון שקל ■ לפי רפורמת בכר, הבנק חייב למכור את פעילות קרנות הנאמנות עד אוגוסט 2013

יובנק מקבוצת הבנק הבינלאומי שוקל את מכירת פעילות קרנות הנאמנות וניהול התיקים שלו. כך נודע ל"גלובס". הבנק דן כעת בהצעה שקיבל דרך בא-כוח של גורם שלא היה מעוניין להזדהות.

רמי שביט, הבעלים של המשביר לצרכן, ששמו נקשר לעניין, הכחיש כי הוא או מי מטעמו הגיש את ההצעה. מנכ"ל יובנק הוא רון בדני והיו"ר הוא ז'אק אלעד המכהן גם כיו"ר הבינלאומי. יובנק מנהל כיום קרנות נאמנות בהיקף של כ-700 מיליון שקל ופעילות ניהול התיקים שלו היא בהיקף דומה.

על-פי רפורמת בכר, על הבנק למכור את פעילות קרנות הנאמנות עד אוגוסט 2013. בנקים יכולים להמשיך לנהל תיקי השקעות עבור לקוחות, אך גם על פעילות זו יוטלו מגבלות שיצמצמו את יכולתו של הבנק לצמוח ולנצל את קשריו עם הלקוחות. לאור מגבלות אלו, החליט בעבר בנק לאומי שלא להיכנס לפעילות ניהול התיקים מחדש, אחרי שמכר אותה לפסגות בשנת 2006.

שווי של 20 מיליון שקל

הערכות כי לפי המחירים המקובלים בשוק לנכסים מסוג זה, שווי פעילות הבנק בקרנות ובתיקים היא כ-20 מיליון שקל. לאור זאת, בגין מכירת הנכסים יוכל יובנק לרשום רווח לא רגיל של כ-12 מיליון שקל המהווה כחמישית מרווחיו השנתיים.

בתגובה נמסר מיובנק כי "מפעם לפעם מתקבלות הצעות שונות לרכישת קרנות הנאמנות של הבנק. הצעות אלו נבחנות על-ידי הבנק, אם כי לא מתנהל כל משא ומתן בנושא. על-פי רפורמת בכר רשאי יובנק להחזיק בקרנות הנאמנות עד שנת 2013".

סיים ברווח

יובנק הוא בנק קטן, המתמחה בפעילות שוק ההון ובבנקאות פרטית לאמידים. בדני, בעבר בכיר בבנק דיסקונט, נכנס לתפקידו בשבועות האחרונים, לאחר שהחליף את אילן רביב שעבר להיות מנכ"ל מיטב.

יובנק סיים את 2009 עם רווח של 65.6 מיליון שקל, בדומה לשנת 2009. התשואה על ההון של הבנק הגיעה ל-13.1%. לבנק הון עצמי בסך 541 מיליון שקל והלימות ההון שלו על-פי כללי באזל 2 היא 17.1%.