בלוקבסטר תכריז על פשיטת-רגל; היקף החובות - מיליארד דולר

מסרה כי רואי החשבון שלה העלו ספקות לגבי יכולתה להמשיך לפעול כעסק חי ■ הכנסות החברה מהשכרות וממכירות של כותרי וידיאו ו-DVD ירדו בין השאר בשל הורדות הסרטים הלא חוקיות באינטרנט

רשת ספריות הווידיאו בלוקבסטר מסרה אתמול (ג') לראשונה כי היא צפויה לפנות לבית המשפט כדי לבקש הגנה מנושיה מתוקף החוק לפשיטת-רגל, אחרי שנים של ניסיון להתמודד עם נטל החובות שלה. מניית הרשת צנחה ב-10 סנט ל-30 סנט במסחר שאחרי הסגירה אמש.

בלוקבסטר מסרה כי רואי החשבון שלה העלו ספקות לגבי יכולתה להמשיך לפעול כעסק חי - כפי שהיא הזהירה את המשקיעים בהודעה שפרסמה לפני חודש. הרשת רבת-העוצמה לשעבר דיווחה על הפסד נקי של 435 מיליון דולר ברבעון הרביעי.

בלוקבסטר ניסתה לפתח ערוצי הפצה חדשים, כאשר ההכנסות שלה מהשכרות וממכירות של כותרי וידיאו ו-DVD המשיכו לרדת ב-6,550 החנויות שהיא מפעילה ברחבי העולם.

התחרות לבלוקבסטר באה הן מהורדות הסרטים הלא חוקיות באינטרנט והן משירותי הורדה לגיטימיים של חברות כמו נטפליקס, קואינסטאר ורדבוקס.

מייקל פכטר, אנליסט של וודבוש מורגן, אמר כי חשוב לציין כי המהלך של בלוקבסטר לכיוון פשיטת-רגל היה וולונטרי. "המפתח כאן הוא שתהיה פשיטת-רגל מרצון. בלוקבסטר יכולה בשלב הזה להמשיך לנהל את העסק ולהציל את מה שיש לה, ולא מתוך אילוצים חיצוניים", הוא אמר.

בדיווחיה לרשות ניירות ערך האמריקנית מסרה בלוקבסטר כי שוחחה עם מספר יועצים על אפשרות גלגול החוב שלה, בסך מיליארד דולר, שהיא שואפת להמיר את כל מניות הבכורה שלה, או את חלקן, למניות רגילות. מהלך כזה עשוי לחייב אותה להגיש בקשה לפשיטת-רגל, כדי לקבל חסות זמנית מנושיה.

בלוקבסטר מנהלת גם שיחות עם אולפני הפקות על הארכה של קווי האשראי שהיא מקבלת מהם, תוך העמדה של ביטחונות חדשים - נכסים של הרשת בקנדה.