נאבקים בשכרות: שוטר יוכל להחרים משקאות מקטין

הצעת החוק של ח"כ יריב לוין היא חלק מהצעת חוק המאבק בשכרות, המאחדת מספר הצעות חוק פרטיות וממשלתיות הנוגעות למאבק בשתיית אלכוהול ■ "נעביר מסר לקטינים: אלכוהול - מחוץ לתחום"

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') את הצעת החוק של יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד), בעניין איסור שתייה של משקה משכר על-ידי קטין.

על-פי הצעת החוק תינתן סמכות לשוטרים לתפוס ולהחרים משקה משכר אשר נמצא ברשותו של הקטין בכל שעות היום.

הצעת החוק שאושרה הינה חלק מהצעת חוק המאבק בשכרות, המאחדת מספר הצעות חוק פרטיות וממשלתיות הנוגעות לתחום המאבק בשתיית האלכוהול.

יש לציין כי אנו נמצאים בתקופה בה היקף עבירות הנוער נמצא בעלייה מתמדת, ושתיית משקאות משכרים ושכרות מהווים גורמים מרכזיים לאלימות ולעבריינות בקרב בני-נוער. שתיית המשקאות המשכרים והשכרות הנלווית אליה גורמים גם למעורבות רבה של בני-נוער בתאונות דרכים קשות, למעשי ונדליזם ולעבירות אלימות ומין קשות.

בה בעת גורמת התופעה גם להפרעות קשות לסדר הציבורי ולמטרדים של רעש, לכלוך ואלימות מילולית הפוגעים באיכות החיים ובביטחון האישי - זאת בפרט נוכח העובדה ששתיית המשקאות המשכרים נעשית לעיתים קרובות בקבוצות גדולות ובשעות הלילה.

ח"כ יריב לוין (ליכוד), אמר כי "החוק שהתקבל קובע לראשונה את הכלל לפיו קטינים לא שותים. המאבק בתופעת השכרות צריך להתחיל בחינוך, ובכדי שנוכל לחנך צריך להעביר מסר ברור לפיו אסור לקטינים לשתות אלכוהול. החוק שהתקבל היום אכן קובע כי כשמדובר בקטינים יכול שוטר להחרים מידיהם את בקבוקי השתייה בכל שעות היום - באופן שמסייע למגר את תופעת השתייה, ומעביר מסר ברור לקטינים שאלכוהול צריך להיות מחוץ לתחום עבורם".