סוף לכהונתו של יגאל גוזמן כנשיא לשכת רואי החשבון?

מחנה עופר מנירב בלשכת רואי החשבון הביא הערב בהחלטה דרמטית לנישול סמכויותיו של גוזמן כנשיא הלשכה ■ מחנה גוזמן: "זה פוטש; מדובר בהחלטה לא חוקית"

מחנה עופר מנירב בלשכת רואי החשבון הביא היום (א') בהחלטה דרמטית לנישול סמכויותיו של יגאל גוזמן כנשיא הלשכה. הדבר קרה בישיבת הוועד המרכזי של הלשכה הערב.

הוועד, המורכב ברובו מאנשי מנירב, החליט על חלוקת סמכויות הנשיא באופן הבא: יזהר קנה יהיה אחרי על נושא התקינה בביקורת מול רשות ניירות ערך; אדיר ענבר יהיה אחראי על התקינה בחשבונאות מול רשות ניירות ערך; דודי גולדברג יהיה אחראי על השתלמויות וימי עיון; איריס שטרק תהיה אחראית על נושא המלכ"רים, הקשר עם רשם העמותות ועם החשב הכללי במשרד האוצר; יורם עדן יהיה אחראי על ביטאון הלשכה; ומנירב יהיה אחראי על הקשר עם גורמי חוץ.

חלוקת סמכויות

ככל הידוע, את המהלך יזם יו"ר מרחב תל-אביב, דודי גולדברג, מאנשי מנירב, שטען כי מהלכים בלשכה נעשים באופן עצמאי, ללא יידוע הוועד המרכזי או המרחב בראשותו.

יחד עם זאת, יש לציין כי מאז נבחר גוזמן למשיא הלשכה לפני כחצי שנה, נעשו נסיונות בלתי פוסקים לתקוע טריז בפעילותו. בשבועות האחרונים נשמעו הערכות כי יש ניסיון להביא להדחתו של גוזמן, ואולם מנירב הכחיש כי הוא יוזם מהלך שכזה.

לאור ההחלטה שהתקבלה הערב, יש להניח כי גוזמן יצטרך לקבל החלטה האם הוא ממשיך להוביל פורמלית את לשכת רורי החשבון או פורש מתפקידו.

ממחנה גוזמן מסר בתגובה: "נשיא הלשכה נבחר על-ידי חברי הלשכה בבחירות ישירות ולא על-ידי הוועד המרכזי. מדובר בהחלטה לא חוקית, והנשיא ימשיך למלא את תפקידו לטובת כלל חברי הלשכה. הנשיא מצר על כך שמי שהפסידו בבחירות ממאנים לקבל את רצון הבוחר ופועלים ללא הפסקה נגד רצון הרוב, תוך ניצול ציני של מוסדות הלשכה".

נודע כי במהלך הישיבה התבטא גוזמן באומרו כי עושים לו "פוטש" וכי "זה הסוף של לשכת רואי החשבון".

פרופ' יורם עדן, חבר הוועד המרכזי מטעם מחנה מנירב, הודיע כי הוא מתפטר בעקבות מה שקרה.

"אנשים בהלם"

רו"ח אלכס הילמן, ממחנה גוזמן ולשעבר נשיא הלשכה, אמר בתגובה: "הרבה שנים אני מעורב בפעילות של הלשכה, גם כנשיא. מעולם לא ראיתי מהלך מהסוג הזה, שכל מטרתו המוצהרת והברורה היא לנטרל את נשיא הלשכה. זה היה 'פוטש' מכוער מאין כמוהו, שהכניס חלק מהאנשים להלם. ההתפטרות של יורם עדן היתה ביטוי לסלידה מהמהלך.

"הניסיון שלי לעצור את המהלך - שהיה מתוכנן מראש - לא צלח, כי חלק מחברי הוועד פעלו באופן לא ברור ולא רציונלי, וגם הם עצמם היו די המומים מהדברים שהתרחשו בדקות האחרונות של הישיבה. מדובר באנשים מאוד רציונליים שהלשכה יקרה להם, והתחושה היתה שהם המומים ממה שקורה, והרמת היד שלהם בעד ההחלטה היתה חלק ממהלך שאני לא חושב שהם עצמם ראו לאן הוא הולך.

"נעשה כאן מהלך לנטרל את נשיא הלשכה מכל הפונקציות שהיו לו כל השנים. בלי קשר למישור המשפטי, אני חושב שזה מהלך הפוגע בלשכה ובתדמיתה, וחבל לי שהלשכה הגיעה למצב כזה. המהלך לא כיבד את מי שנטל בו חלק. אני בהחלט אשקול את המשך צעדיי".