מנכ"ל AIG לשעבר ימכור את מניותיו בחברה ל-UBS ב-278 מיליון דולר

הנק גרינברג חתם על העסקה ביום שישי ■ במסגרת ההסכם תקבל סטאר אינטרנשיול, חברת ההשקעות של גרינברג, למפרע 278.2 מיליון דולר

‎‎מנכ"ל ‏AIG‏ לשעבר, מוריס (הנק) גרינברג, חתם על הסכם שבמסגרתו הוא ימכור את מרבית מניות ‏‏AIG‏ שבבעלותו לאחת מיחידות הבנק השווייצרי ‏UBS‏. חברת ההשקעות של גרינברג, סטאר אינטרנשיונל, חתמה בשבוע שעבר עם ‏UBS‏ סקיוריטיס על הסכם "חוזה מכירה עתידי משתנה".

במסגרת ההסכם תקבל סטאר אינטרנשיונל למפרע 278.2 מיליון דולר, על-פי דיווח שהוגש בשעה מאוחרת ביום ו' שעבר לרשות ניירות ערך של ארה"ב ‏‎(SEC)‎‏. בתמורה תמסור סטאר סך של 10 מיליון מניות בארבע העברות בנות 2.5 מיליון מניות כל אחת.

ההעברה הראשונה תועבר בעוד קצת פחות משלוש שנים, ויתר ההעברות יבוצעו במרווחים של שלושה חודשים לאחר מכן.‏ באתר רשות מס ההכנסה של ארה"ב נאמר שתשלומי המזומנים למפרע בעסקאות כאלה מהווים 75%-80% משווי השוק הנוכחי ההוגן של המניה.

‏מבנה העסקה נועד להגן על המוכר מתנודתיות במחיר המניה.‏ בעסקאות כאלה אם מחיר המניה יורד במהלך תקופת החוזה, סופג הקונה את ההפסד. אם מחיר המניה עולה - המוכר משלשל לכיסו את הרווח. מהדו"ח ל-‏SEC‏ עולה שסטאר מוגנת מירידת מחיר המניה לפחות מ-31.22 דולר. סטאר תהיה זכאית לקבל תשלום מזומנים נוסף אם תעלה המניה עד לתקרה של 46.83 דולר. אם תעלה המניה אל מעבר לתקרה זו, יקבל ‏UBS‏ את הרווח.

‏תקבולי העסקה עם‏UBS ‎‏ משקפים מחיר של 27.82 דולר למניה - סכום נמוך ב-20% ממחיר הסגירה בסך 34.80 דולר של המניה ביום ו'. גרינברג מחזיק כעת ב-14 מיליון מניות ‏AIG‏, שמהוות אחזקה של 10.4% בחברה, על פי נתוני תומסון רויטרס.