חברת הנדל"ן חבס פרסמה היום (ב') את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2009 כולה: הכנסות חבס בשנת 2009 הסתכמו בכ- 434.6 מיליון שקל, לעומת כ- 303.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 43%. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ- 105.8 מיליון שקל, לעומת כ- 97.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במהלך שנת 2009 הכירה החברה בהכנסות ממכירת דירות, בסך של 387 מיליון שקל, בגין דירות שנמסרו בפרויקט Yoo Tel Aviv. עד כה הכירה החברה בהכנסה מצטברת ממכירתן של דירות בפרויקט Yoo Tel Aviv בלבד בהיקף של כ- 741 מיליון שקל. ההכרה בהכנסה ממכירת דירות ושטחי מסחר ומשרדים בפרויקט שדרות רוטשילד 1 טרם החלה וצפויה להתחיל בשנת 2010.
הכנסות מנדל"ן מניב בשנת 2009 מנכסי החברה בשוויץ הסתכמו לסך של כ- 47 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 40 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי בשנת 2009 הסתכם בכ- 101.6 מיליון שקל, כ- 23.4% מהמחזור, לעומת כ- 65.5 מיליון שקל, כ- 21.6% מהמחזור, בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם בכ- 30.8 מיליון שקל, שיעור של כ- 29%, לעומת כ- 19 מיליון שקל, שיעור של כ- 19.5%, ברבעון המקביל אשתקד.
להערכת הנהלת החברה שיעור הרווחיות ממכירת דירות בפרויקט Yoo Tel Aviv יעלה בהמשך לעומת הרווחיות הממוצעת עד כה. להערכת החברה שיעור הרווחיות בגין יתרת ההכנסות ממכירת דירות בפרויקט Yoo Tel Aviv ומן ההכנסות ממכירת דירות בפרויקט שדרות רוטשילד 1 יהיה גבוה יותר.
הרווח התפעולי בשנת 2009 הסתכם בכ- 93.9 מיליון שקל לעומת כ- 9.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון הרביעי הרווח התפעולי הסתכם בכ- 54.9 מיליון שקל לעומת רווח של כ- 8.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה דיווחה החברה כי ההפסד לשנת 2009 הסתכם בכ-50.1 מיליון שקל (החלק המיוחס לבעלים של החברה כ- 34.5 מיליון שקל) לעומת הפסד של כ- 132.2 מיליון שקל, (החלק המיוחס לבעלים של החברה - 105.3 מיליון שקל) בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון הרביעי הרוויחה החברה כ- 14.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ- 51.5 מיליון שקל, ברבעון המקביל אשתקד. יתרת המזומנים הזמינה למועד הדו"ח עומדת על כ- 200 מיליון שקל.
אייל רגב, מנכ"ל קבוצת חבס, מסר: "אנו מסכמים שנה של צמיחה משמעותית בהכנסות, ברווחיות ובתזרים. עד היום, היקף מכירת הדירות בפרויקטים Yoo Tel Aviv ושדרות רוטשילד 1 הסתכם לכ- 1.768 מיליארד שקל, סכום חסר תקדים, המשקף את ייחודיות המוצר אותו משווקת החברה. בהקשר זה אדגיש כי החברה הכירה רק בחלק מן ההכנסות בגין דירות שנמכרו, ונותרה עוד יתרה עצומה שתוכר בעיקרה בשנת 2010 בשיעורי רווחיות גבוהים משהיו עד כה".
"בתחום הנדל"ן למכירה, אסטרטגיית החברה מבוססת על התמקדות בפרויקטים אשר בהם היא יכולה להביא לידי ביטוי את מיומנותה מקצועית ויתרונותיה היחסיים ולכן מתמקדת בפרויקטים בהם גלומה הזדמנות להשבחה משמעותית של הנכסים הנרכשים. כחלק מאסטרטגיה זו, החברה פועלת לאיתור ורכישת עתודות קרקע אשר יוכלו להביא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר יתרונות אלו".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.