מנכ"ל בזק בינלאומי: "2010 תהיה שנת הפריצה הגדולה שלנו בשוק ה-IT"

שיחות בינלאומיות ואספקת שירותי אינטרנט? מבחינת איציק בנבנישתי, החברה שבראשה הוא עומד תתמקד השנה דווקא בפריצה לשוק טכנולוגיות המידע ובתחרות מול HP ו-IBM

כמעט מדי רבעון, בעת כיסוי פרסום התוצאות של קבוצת בזק , כמעט תמיד נעלמות מהעין התוצאות הפיננסיות של בזק בינלאומי. החברה הבת, שהיא הקטנה בקבוצה, לא מקבלת את תשומת הלב שלה היא ראויה, במיוחד לנוכח התוצאות הטובות שפרסמה. זאת, בזמן שדו"חות המתחרות, 012 סמייל ו-013 נטוויז'ן, זוכים לפרסום רב.

לדברי מנכ"ל בזק בינלאומי, איציק בנבנישתי, התוצאות ב-2009 הושפעו ממנוע הצמיחה שזיהה - עולם ה-IT (טכנולוגיית מידע). "הגדרנו את תחום ה-IT כיעד אסטרטגי שלנו ב-2010. כבר בשנה שעברה ראינו את הגידול היפה בביצועים שלנו בשוק ה-IT, אבל 2010 תהיה שנת הקפיצה הגדולה", הוא אומר.

לדברי בנבנישתי, בזק בינלאומי הכינה את כל מערכי החברה לפריצה גדולה בשוק ה-IT השנה. "ב-2010 נגדיל את ההשקעה בתשתיות בתחום, בעיקר בנושא מחשוב ענן ותמיכה מרחוק. אנחנו הולכים לעשות קפיצת מדרגה מאוד גדולה ולהפוך לשחקן אינטגרציה מוביל בשוק".

* מה המטרה בעצם? לקחת נתח שוק מחברות כמו נס ומטריקס?

"מבחינתנו אנחנו פועלים היום בשני שווקים - שוק התקשורת ושוק ה-IT. שוק התקשורת זה השוק המסורתי, שאנחנו מובילים אותו. השוק האחר זה שוק ה-IT, שבו אנחנו בעצם שחקנים חדשים.

"מה שיפה בעולמות האלה הוא שאנחנו מנצלים את היתרונות שלנו כשחקן תקשורת מוביל על-מנת להביא פלטפורמות של IP (פרוטוקול אינטרנט) ללקוחות בהיבטים של אינטגרציה לעסקים. זה לא עומד בנפרד לעשייה שלנו בשוק ה-IT.

יש לנו את הרשת הגדולה ביותר בארץ של האינטרנט, יש לנו את היכולות הגדולות ביותר גם באינטרנט וגם בדאטה, ובאמצעות דברים אלו אנחנו נותנים ללקוחות עסקיים גם פתרונות אינטגרציה כוללים".

"אף פעם לא פוסלים רכישות"

* למה לא לרכוש חברות קיימות כדי להיכנס לשוק?

"אנחנו אף פעם לא פוסלים רכישות. אפשר לקנות חברה גדולה, להתהדר בזה, ודרך הרכישה להגדיל את הרווחיות שלך. אבל לא תמיד זה חכם. לפעמים ניתן לעשות גידולים אורגניים פנימיים בהשקעות נכונות, וזה יותר נכון לטווח ארוך מאשר לבצע צעד חד-פעמי של 'קניתי, גדלתי ואני רואה תוצאות מיידיות'. מצד אחד, אני לא פוסל את זה, אך מצד שני, זה לא דבר שאני מחויב לו אסטרטגית".

* אז אתה לא מחפש כרגע הזדמנויות רכישה בשוק ה-IT?

"זה לא הדבר היחיד שבאמצעותו אנחנו יכולים לגדול. צמחנו בתוך שנה ב-21%, והשנה נגדל הרבה יותר".

* אתה מדבר על עלייה, אבל ברבעון האחרון נרשם קיפאון בגידול בהכנסות.

"ההכנסות אצלנו הם מיקס מאוד גדול של הרבה מאוד תחומים. בשווקים של האינטרנט ושל האינטגרציה לעסקים, היה גידול יפה. שוק השיחות הבינלאומיות היה בסטגנציה ב-2009 בכל החברות, ובסך הכול השוק הזה ירד. זה שוק גדול מבחינתנו, וזה משפיע עלינו משמעותית, למרות שנשארנו בו די יציבים ובהכנסות אף רשמנו גידול של 1%".

* בקרוב מתכנסת ועדת תעריפים שאמורה לדון בכל נושא השוק הסיטונאי לספקי אינטרנט. מה עמדתך בעניין?

"זו לא ההזדמנות שלנו, אבל אנחנו תמיד נרצה להיות שווים בין שווים בשווקים האלה. כלומר, כמו כל שחקניות האינטרנט שנמצאות סביבנו. אם נראה שזה מהווה מבחינתנו פלטפורמה נוחה להגיע ללקוח ולשרת אותו בפתרונות הכוללים שאנחנו נותנים, אז נהיה שם ונעשה את זה. אבל בעיני זה לא משהו אסטרטגי מבחינתנו".

* האם ההסכם שלכם עם בריטיש טלקום לשיווק פתרונות לעסקים בינלאומיים קשור ל-IT?

"לא. ההסכם שלנו עם BT הוא הסכם חריג - הסכם בלעדיות לייצג אותם בארץ בנושא של פתרונות ה-IT שהם נותנים בעולם כולו, והכרה שלהם ביכולת שלנו. ההתמקדות ב-IT אינה נובעת מכך שיש לנו הסכם עם BT, שאותו ניתן למנף בשוק זה.

"אנחנו מתכוונים להשקיע השקעות מסיביות השנה בתחום מחשוב הענן, והתוכנית שלי היא להביא בשורה לעסקים בינוניים, שאין להם את יכולות המחשוב שיש לשחקנים גדולים. אני מביא להם את הבשורה בזה שבחוות השרתים שלי אני שם את כל המסות של השרתים והתוכנות, ולקוח הקצה יוכל להשתמש בפתרונות המחשוב האלה כשירות. העסקאות הן גדולות, אבל נראה את הפירות שלהן יותר ב-2010".

* אז במכרזים הבאים תתחרו ב-HP, ב-IBM, במטריקס, בנס ובחברות דומות?

"בהחלט כן. כבר עכשיו אנחנו לוקחים פרויקטים בתחרות ישירה איתם. היתרונות שלנו כאן נובעים מזה שאנחנו שחקן של שירות, והם יותר שחקנים של מכירה וללכת הלאה. הם יתנו שירות אחר כך, אבל אנחנו הופכים את כל המשחק לשירות. אתה משלם תשלום חודשי, ומקבל את המחשוב כשירות, ולא כמוצר שרכשת".