פרשת מסחר פנים בלונדון: נעצרו עובדי קרן מור קפיטל

קרן הגידור האמריקנית מור קפיטל מנהלת נכסים בהיקף 14 מיליארד דולר נעצרו גם עובדים של דויטשה בנק ו-BNP פאריבה ■ מדובר באחת מפרשות מסחר הפנים הגדולות שנחשפו בבריטניה

קרן הגידור האמריקנית מור קפיטל והבנקים האירופיים דויטשה בנק ו-BNP פאריבה נחשדים במעורבות באחת מפרשות הסחר על סמך מידע פנים הגדולות ביותר שנחשפו בבריטניה זה זמן רב.

סוחר בזרוע הלונדונית של מור, וכן עובדים בדויטשה בנק ובבנק ההשקעות אקסן, שנמצא בבעלות חלקית של BNP פאריבה, נמנים עם קבוצה של שישה אנשים שנעצרו על-ידי הרשויות בבריטניה במסגרת חקירה שמכה גלים ברחבי הסיטי של לונדון.

החרימו מחשבים

קרן הגידור מור קפיטל מנהלת נכסים בשווי 14 מיליארד דולר. דובר של הקרן אמר שהקרן משתפת פעולה עם רשות השירותים הפיננסיים (FSA) שמנהלת את החקירה. המיליארדר האמריקני חובב הסודיות לואיס מור בייקון הקים את מור ב-1986.

אתמול (ג') שלחה ה-FSA כ-143 מאנשיה שפשטו על 16 בתים פרטיים וחברות בלונדון, עצרו שישה בני אדם והחרימו מסמכים ומחשבים. עד כה לא הוגש כתב אישום נגד אף אחד מהשישה. הרשויות בבריטניה עדיין לא חשפו את זהותם של העצורים ועדיין לא ברור לאילו ממדים תתרחב החקירה.

המהלך שנקטה ה-FSA התבצע כמה חודשים לאחר הטלטלה בתעשיית קרנות הגידור בארה"ב עקב פרשת גליאון, שבה נחשף סחר תוך שימוש במידע פנים בקנה מידה רחב. הרשויות בארה"ב הגישו כתבי אישום נגד יותר מעשרים בני אדם.

אחד מדוברי מור אמר שעובד הקרן שנחקר בפרשה הוצא לחופשה מנהלית, והעבירות שמיוחסות לו אינן קשורות לכספים שמנהלת הקרן. מקור יודע דבר אמר כי מדובר בסוחר ג'וליאן רפאט, שהצטרף לקרן מור בלונדון ב-2008 כסוחר מבצע, שתפקידו העיקרי להשלים עסקאות מניות עבור הקרן.

לפני הצטרפותו למור עבד רפאט בדרזדנר קליינוורט וברבאן הווארד. מור מעסיקה כ-70 עובדים רשומים בלונדון, לפי הנתונים באתר ה-FSA.

אחד מדוברי דויטשה בנק אמר: "אנו משתפים פעולה עם הרשויות שבודקות את העניין". מדיווחים בתקשורת עולה שאחד מעובדי אקסן, בבעלות חלקית של BNP פאריבה, תושאל בידי ה-FSA לגבי טענות על סחר על סמך מידע פנים.

עובדים מובילים

ה"דיילי טלגרף" דיווח ששמו של העובד באקסן הוא קלייב רוברטס. אחד מדוברי אקסן אישר שרוברטס הוא ראש עסקאות המכירה האירופיות של החברה, אך סירב לאשר כי רוברטס הוא העובד שנחקר.

ה- FSA אמרה ששני מומחי הפיננסים הבכירים עבדו "במוסדות מובילים בסיטי" של לונדון. בהודעת הרשות נאמר כי "ההערכה היא שמומחי הפיננסים בסיטי העבירו מידע פנים לסוחרים - ישירות או באמצעות מתווכים - שביצעו עסקאות מסחר על סמך מידע זה ועשו רווחים משמעותיים כתוצאה מכך".