פישר מאשר: החשדות נגד דני דנקנר הובילו להדחתו מהפועלים

נגיד בנק ישראל בגלי צה"ל: "היה לנו מידע לגבי נושאי החקירה של דני דנקנר, לא רוצה להיכנס ספציפית - היו חשדות, אבל לא ידענו ממש" ■ "היו קולות מהציבור ומהמערכת, ופעלנו כדי לשמור על יציבות המערכת"

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, התראיין הבוקר (ה') לגלי צה"ל והתייחס בין השאר לפיטוריו של דני דנקנר מדירקטוריון בנק הפועלים. "דני דנקנר זה סיפור מסובך - הדבר שהטריד אותנו אז היא העובדה כי היינו באמצע המשבר והיתה בעיה בבנק השני בגודלו במדינה וכל טעות היתה יכולה לגרום לבעיה ענקית שתסכן את יציבות הבנק וכל המערכת", אמר.

"אני חשבתי שאחרי שנכנסנו להדחתו של דנקנר - לו היינו עושים טעויות היינו מפחידים את הציבור ולכן לא עשינו דברים מסויימים כדי לשמור על יציבות המערכת הבנקאית. ובנוסף היו קולות מהציבור ומהמערכת שהיינו צריכים לטפל בהם. היה לנו מידע ביחס לנושאים שלגביהם דנקנר נחקר, אבל לא ידענו ממש. אני לא רוצה להיכנס ספציפית לגבי החשדות נגד דנקנר - אבל היו חשדות", אמר הנגיד. למעשה, פישר מאשר כי החשדות נגד דנקנר היו אלה שהובילו בסופו של דבר להדחתו מדירקטוריון הפועלים.

הנגיד התייחס גם להתערבות בנק ישראל בשוק המט"ח, וחזר על טענות קודמות שלו כי "אני אמנם מאמין בשוק חופשי, אבל לפעמים צריך הכוונה כלשהי מהבנק המרכזי, לפעמים צריך להתערב".

פישר התייחס לסוגיות החשובות איתן המשק הישראלי נאלץ להתמודד: "זה לא סוד שאנחנו צריכים להשקיע הרבה יותר כסף ממדינות אחרות בנושא הביטחון, אבל אנחנו מצליחים לשמור על משמעת תקציבית. זה נראה כאילו יש כאן בלאגן מוחלט, אבל בסך הכל הצלחנו ונמשיך להצליח - המספרים בסופו של דבר מסתדרים טוב. היתרון שלנו הוא שהפנמו את הצורך להיות שמרניים ביחס לתקציב ולאינפלציה - אנחנו זהירים ולכן מצבנו טוב מאוד ביחס לשאר המדינות בעולם".

פישר הוסיף, כי "אנחנו לא משקיעים מספיק בחינוך וברווחה - יש לנו בעיות עוני קשות ופערים בחברה שלא צריכים להיות, וטוב תעשה הממשלה אם היא תפעל לסגירת הפערים האלו. קצת אחרי שהגעתי לישראל, הייתי בפגישת ממשלה על התקציב, ושר שאל אותי איך אתה רואה אותנו - התשובה שלי היתה כי התהליך דומה בכל מקום, כל שר רוצה יותר כסף למשרדו, אבל אנחנו מצליחים לעשות קצת יותר רעש מהאחרים".

לגבי הקדנציה השנייה שלו בבנק ישראל, פישר אמר כי "נכנסתי לתפקיד כדי לעשות הכל כדי לתרום למשק הישראלי וכך אמשיך. אני לא מגביל את עצמי לגבי מה אעשה בעוד 5 שנים - אמשיך כל עוד אוכל לתרום".

"אני שוקל את האפשרות להשתקע בארץ גם אחרי שאסיים את הקדנציה שלי בבנק ישראל, אני אוהב את ישראל, אני נהנה. עדיין יש דברים שאני לא יודע, אבל יש לי את האשלייה שאני מבין יותר", אמר הנגיד.