גמלאי חברת החשמל מתנגדים להסכמי הפנסיה החדשים

התנגדות גמלאי חברת החשמל עלולה לעכב את החתימה על הסכמי הפנסיה החדשים והסדרת פרשת חריגות השכר ■ ביקשו להוציא צו מניעה המורה לוועד העובדים הארצי ולהסתדרות שלא לחתום על ההסכמים

התנגדות גמלאי חברת החשמל עלולה לעכב את החתימה על הסכמי הפנסיה החדשים והסדרת פרשת חריגות השכר. הגמלאים הגישו בקשה בבית הדין לעבודה בחיפה להוצאת צו מניעה המורה לוועד הארצי של עובדי חברת החשמל ולהסתדרות שלא לחתום על ההסכמים. הדיון הקרוב בבקשה לצו ייערך רק באמצע החודש הבא, ולפיכך טוענים גורמים משפטיים כי אין מניעה לחתום על ההסכמים כל עוד לא הוצא צו מניעה.

הדיונים על השינוי המבני בחברה היו אמורים להיפתח מיד לאחר חג הפסח, זאת כיוון שהחתימה על ההסכמים היתה תנאי מוקדם שדרשה המדינה לפני כניסה למשא-ומתן אינטנסיבי על הרפורמה בחברה. בשבוע שעבר הושגה הסכמה בין הממונה על השכר באוצר אילן לוין לראשי וועד העובדים וההסתדרות והיה נדמה כי החתימה על הסכמי השכר היא רק עניין טכני. ואולם כעת מתברר כי גמלאי החברה נחושים בהתנגדותם להסכם.

מיכה דונייבסקי העומד בראש ארגון המייצג כ-2,000 מגמלאי החברה אמר כי "ההסכם נועד להסדיר את חריגות השכר בחברה על חשבונם של הגמלאים, תוך עושק ציבור גדול מבלי שניתנה לו הזכות להיות שותף לגורלו".

בהסתדרות טוענים כי הגמלאים עודכנו בכל פרטי המשא-ומתן וכי הם שותפים מלאים לתהליך. בדיון שנערך אתמול (יום ד') בבית הדין לעבודה ביקשה המדינה להצטרף כצד לתובענה. בדיון סוכם כי צו המניעה יעמוד בתוקפו עד לדיון במעמד שני הצדדים שייערך, כאמור, לאחר החג.