כפי שפורסם ב"גלובס": בן-דב במגעים למכירת תפוז לפרטנר

אילן בן-דב, שמחזיק בתפוז (59.13%) דרך חברת סאני שבבעלותו, מחפש דרך לפרוע את חובותיו - והמכירה של פעילות תפוז באה ככל הנראה כמקור נוסף לגיוס כספים

כפי שדווח ב"גלובס", חברת פרטנר שבשליטת אילן בן-דב מנהלת מגעים עם חברת תפוז לרכישת הפעילות של פורטל האינטרנט - כך דיווחו החברות הבוקר (א') לבורסה.

בן-דב, שמחזיק בתפוז (59.13%) דרך חברת סאני שבבעלותו, מחפש דרך לפרוע את חובותיו - והמכירה של פעילות תפוז באה ככל הנראה כמקור נוסף לגיוס כספים.

בינואר פירסמה חברת סאני מצגת למשקיעים לקראת הנפקה מתוכננת, שמטרה לגייס כ-240 מיליון שקל באג"ח, אותם תנצל לפירעון התחייבויותיה לבנק.

החברות הדגישו בהודעה לבורסה כי בשלב זה אין כל ודאות כי המגעים יבשילו לכלל הסכם, ובכל מקרה העסקה תהיה כפופה לאישורים הנדרשים.

סאני רכשה את השליטה בפורטל תפוז בינואר 2001 תמורת פחות מחצי מיליון דולר - מחיר שהביא לידי ביטוי את התפוצצות בועת הדוט-קום באותה תקופה. תחת סאני בוצע מהלך השבחה בתפוז, שהונפקה בתל-אביב ב-2006 - החברה עברה תהליך התייעלות ב-2008, שנגע בעיקר לפעילות המפסידה BlogTV. היא סיימה שנה זו בהפסד של 13 מיליון שקל ועברה לרווח של כ-1.2 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2009.

סאני של בן-דב, ביחד עם סקיילקס קורפוריישן (חברה המוחזקת על-ידי סאני בשיעור של כ-78.03%), מחזיקה גם בכ-46.2% מההון המונפק והנפרע של פרטנר.