בריטיש ישראל רוכשת את קניון סירקין בפ"ת תמורת 85 מיליון שקל

הקניון מצוי כיום בתפוסה של כ-85% ומניב הכנסה שנתית בסך של כ-9 מיליון שקל אחרי הוצאות אחזקה ותפעול

חברת בריטיש ישראל , שבשליטת המיליארדר הבריטי ליאו נואי ובניהולו של עמיר בירם, חתמה על הסכם לרכישת קניון סירקין בפתח-תקווה מידי כונס הנכסים תמורת 85 מיליון שקל.

כזכור, העסקה לרכישת הקניון, שהמגעים בעניינה פורסמו לראשונה ב"גלובס" בדצמבר האחרון, היתה כפופה לאישור בית המשפט בשל מעמדו של הקניון כנכס שמצוי בכינוס נכסים.

קניון סירקין, שממוקם בצומת סירקין בדרום-מזרח פתח-תקווה, הוקם בשנת 1997 ונקרא במקור "קניון פתח-תקווה", אבל לאחר שבעיר הוקם קניון אבנת (הקניון הגדול), שהיום גם הוא בבעלות בריטיש ישראל, הוחלט למתג אותו ולשנות את שמו על שם האזור בו הוא יושב.

בקניון, המשתרע על פני 3 קומות בשטח כולל של 18 אלף מ"ר, החזיק עד כה בנק דיסקונט, וזאת מאז שלבעלים המקורי של הקניון, ג'ק קאופמן, הוצא ב-2002 צו כינוס נכסים.

בקניון פועלים 80 בתי עסק, והתמהיל בו מחולק ל-50% חנויות אאוטלט ו-50% חנויות קולקציה א'. ישנן חנויות שמשלבות את שני האלמנטים.

בריטיש מדווחת כי כיום מצוי הקניון בתפוסה של כ-85%, וכי נכון למועד חתימת ההסכם הנכס מניב הכנסה שנתית בסך של כ-9 מיליון שקל אחרי הוצאות אחזקה ותפעול. חברה-בת של בריטיש, אזורי שוער, מתכוונת להשקיע בהשבחת הנכס כ-20 מיליון שקל.

עכשיו תחזיק בריטיש ישראל בשליטה מקומית בפתח-תקווה, בשל החזקתה בקניון אבנת (הקניון הגדול) ששטחו הבנוי הוא כ-82,640 מ"ר, ומעתה גם בקניון סירקין. זאת בדומה לשליטתה המקומית ברחובות ובנס-ציונה, שם מחזיקה החברה בקניון רחובות, בפאואר סנטר בילו סנטר שבתחום השיפוט של רחובות ובקניותר שבנס-ציונה.

בפתח-תקווה אף מחזיקה בריטיש ישראל בפארק אזורים, המשמש פארק לתעשיות עתירות ידע בחלקו הצפוני של אזור התעשייה קריית-אריה, הסמוך לכביש 4, בשטח בנוי של 81,700 מ"ר לשימוש משרדים.

קניון סירקין מצטרף ל-17 הקניונים של בריטיש ישראל ברחבי ישראל, אליהם אף יצטרף בעתיד הקרוב קניון שהחברה בונה יחד עם הראל השקעות באשדוד ב-600 מיליון שקל. כמו כן, מתנהלים מגעים לרכישת מחצית מקניון באר-שבע מידי היזם אלי להב.