נדחתה ההכרעה על העדפת יוצאי צבא בקורס הצוערים

על פי הסיכום שהושג תגובש גם הצעה כוללת למתן תמריצים לחיילים משוחררים, בשילובם בשירות המדינה, בשכר לימוד ובנושאים נוספים

בתום דיון ארוך וסוער בישיבת הממשלה על הצעתו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, להעדיף בקבלה לקורס הצוערים של משרד החוץ ישראלים ששירותו בצבא או עסקו בפעילות התנדבותית למען החברה, הוחלט שלא להביא את הנושא להצבעה ולדחותו לישיבת הממשלה הבאה.

על פי הסיכום שהושג בדיון, הוחלט כי בהתאם להסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו תגובש גם הצעה כוללת למתן תמריצים לחיילים משוחררים, בשילובם בשירות המדינה, בשכר לימוד ובנושאים נוספים.

ליברמן אמר בישיבה כי הצעת ההחלטה אינה באה לפסול מגזר כזה או אחר אלא לעודד ולתת תמריצים לאלה המשרתים בצבא ובמילואים. שר החוץ הוסיף שאי קבלת החלטה תעביר מסר שלילי לכל המשרתים בצבא ובמילואים במיוחד על רקע החלטה קודמת להזרים מאות מיליוניי שקלים לרשויות במגזר המיעטוים הנשלטות על ידי התנועה האיסלמית והמפלגה הקומוניסטית.

את הקו התקיף נגד ההחלטה הובילו בממשלה שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר והשר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן. הצטרפו להתנגדותם שאר שרי העבודה וגם אחדים משרי הליכוד. בן אליעזר העביר בסוף השבוע מכתב התנגדות למזכיר הממשלה, על סמך חוות דעת של נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במשרדו, עו"ד ציונה קניג-יאיר.

במסמך כותב בן אליעזר כי עולה מההצעה חשש לפגיעה באוכלוסיות המוגנות בחוק ובהן נשים, מיעוטים, אתיופים ובעלי מוגבלויות.

יש לציין כי להצעתו של ליברמן צורפה חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה שקבעה כי אין מניעה משפטית מקבלת ההחלטה, העולה בקנה אחד עם חוק שירות המדינה.