במקביל להתאוששות ב-2009, הברוקרים הישראליים היו יקרים

רונן ויסרברג, נאור אל-חי וים רובינשטיין היו לא מוכרים עד שפרצו לאחרונה לתודעה בזכות שכרם הגבוה, אבל הם לא לבד ■ קבלו את המרוויחים האמיתיים מהתאוששות הדרמטית בשווקים שהביאה איתה שנת 2009

חמישה מיליון שקל - זהו רף הכניסה לרשימת עשרת בעלי השכר הגבוה ביותר בשוק הפיננסים בשנת 2009. ההתאוששות בשווקים אמנם סייעה לחלק מהמשקיעים בשוק ההון להחזיר חלק ניכר מההפסדים שנגרמו להם, אך המרוויחים הגדולים ממנה הם ללא ספק המנהלים שאחראים על ניהול כספי המשקיעים.

את המקום הראשון בטבלת השכר של בתי ההשקעות תופס רונן ויסרברג, מנהל חברת הברוקראז' של כלל פיננסים. רבים בוודאי לא הכירו את ויסרברג עד לפרסום הדו"חות האחרונים של כלל פיננסים, בהם נחשף האיש בעל השכר הגבוה ביותר במערכת, ששלשל לכיסו ב-2009 כ-15.7 מיליון שקל.

בתוך המערכות הפיננסיות, ויסרברג ושני שותפיו - נאור אל-חי ויובל בן-זאב שתופסים את המקומות השלישי והרביעי ברשימה - מוכרים כמי שעזבו בסוף 2003 את לידר שוקי הון בטונים צורמים, וערקו לכלל פיננסים על מנת להקים שם חברת ברוקראז'. ההצלחה של השלושה, שזוכים לאחוזים מהרווח התפעולי של החברה, היא שהקפיצה אותם בשנה החולפת לראש טבלת השכר בענף.

בתווך, במקום השני, נמצא אחד מוותיקי השוק, יעקב וינשטיין, מנהל ההשקעות הראשי של מגדל שוקי הון. שכרו של וינשטיין נשען ישירות על הביצועים של הנכסים שבניהולו, כפי שנקבע בהסכם בינו לבין מגדל, לה מכר את אפיקים ב-2005.

במקום החמישי בטבלה נמצא קובי לוינסון מדש. המנכ"ל הראשון ברשימה הצליח בשנה החולפת להצעיד את בית ההשקעות שבניהולו לפסגות חדשות, ערב המכירה לאלי ברקת. לוינסון מקדים את שני המנהלים שמעליו בהיררכיה הארגונית בדש-איפקס, ויקטור שמריך ועידו נויברגר, שממוקמים במקומות השביעי והשמיני, הודות לרווחי הנוסטרו הגבוהים שגרפו.

במקום השישי נמצא דני ברק, מנכ"ל לידר שוקי הון. ברק, שמחזיק ב-15.7% ממניות בית ההשקעות, השתכר ב-2009 כ-7.54 מיליון שקל. לאחר שהתמודד על רכישת החברה האם לידר השקעות וכשל, ברק יכול להתעודד מכך שהוא ישתכר יפה גם בתפקיד הבא המיועד לו, סגן יו"ר פעיל.

במקום ה-9 - השם הכי פחות מוכר, ים רובינשטיין, סמנכ"ל במגדל שוקי הון, שהשתכר כ-5.5 מיליון שקל במהלך 2009. את הטבלה סוגר עמית ורדי, מלידר שוקי הון, עם עלות של כ-5 מיליון שקל בשנה.

22
 22