פרקליטי המדינה לא יתייצבו לדיונים בבתי המשפט ביום רביעי

כך עולה מהודעה ששיגרו היום למנהל בתי המשפט, משה גל ■ זאת - במסגרת החלטתם של הפרקליטים בשירות המדינה להחריף את צעדי המחאה שלהם במסגרת סכסוך העבודה שעליו הכריזו בנובמבר 2006

הפרקליטים בשירות המדינה מתכוונים להימנע מלהתייצב לדיונים בבתי המשפט ביום רביעי, 7 באפריל, מיד לאחר פסח - כך עולה מהודעה ששיגר היום (א') ארגון פרקליטי המדינה למנהל בתי המשפט, השופט משה גל.

זאת, במסגרת החלטתם של הפרקליטים בשירות המדינה וברחבי הפרקליטויות להחריף את צעדי המחאה שלהם במסגרת סכסוך העבודה שעליו הכריזו כבר בנובמבר 2006.

"בעקבות ההכרזה על סכסוך עבודה התנהל משא-ומתן בין הארגון לבין משרד המשפטים", כתב היום (א') עו"ד בעז גולדברג, יו"ר הארגון, למנהל בתי המשפט, "אולם מרבית הסוגיות טרם באו על פתרונן, ופניות חוזרות של הארגון לפרקליט המדינה לצורך המשך קיום המשא-ומתן לא נענו.

"בנסיבות אלה, ביום 7 באפריל בין השעות 11:00 עד 13:30 תקיים אסיפת פרקליטים ארצית, שאליה יוזמנו כל חברי הארגון מכל הפרקליטויות השונות, ובה תידון סוגיית העיצומים והחרפתם באופן מיידי. משכך, הריני להודיעך כי ביום קיום האסיפה לא יתייצבו פרקליטים משירות המדינה לדיונים בבתי המשפט השונים, למעט בהליכים פליליים שבהם יש עצור".

לפני שבועיים החליט ארגון פרקליטי המדינה, בישיבה שקיים, להחריף את צעדי המחאה. במסגרת צעדי המחאה, פרקליטים שהוצבו בתפקידים ניהוליים - כגון ראשי צוותים ומנהלי מחלקות במחוזות - אינם משתתפים בישיבות בעלות אופי ניהולי, וזאת מאחר שהם אינם זוכים לתוספת תשלום בגין מטלות ניהוליות.

צעדי מחאה נוספים מתוכננים בהמשך. ארגון הפרקליטים אף שכר לעצמו ייצוג משפטי - עו"ד ארנה לין המתמחה בדיני עבודה.

במכתב פנימי שהפיץ יו"ר הארגון לכל הפרקליטים ברחבי הפרקליטות כתב גולדברג כי "המאבק הוא על תנאי העבודה של כולנו, שקופחו ונשחקו קשות במשך שנים רבות".

בין היתר דורשים הפרקליטים תקן של רכב לכל פרקליט בשירות התביעה הכללית. לטענת הפרקליטים, כ-300 מבין 800 הפרקליטים המשרתים ברחבי הפרקליטות מועסקים כיום ללא תקן, ולמעשה מממנים מכיסם את הנסיעות לבתי המשפט.

עוד דורשים הפרקליטים כי כל פרקליט יקבל לשימושו גם טלפון נייד. "עשרות רבות של פרקליטים", נכתב, "אינם מקבלים טלפון נייד - ונדרשים גם בעניין זה לממן מכיסם את השיחות הנעשות במסגרת עבודה מחוץ למשרד".

דרישה נוספת של הפרקליטים היא ליצור מסלול רחב יותר של קידום בדרגות. "במצב כיום", הם טוענים, "מתמודדים עשרות פרקליטים על דרגות שכר בודדות, וכתוצאה מכך מעוכבים בדרגתם משך שנים רבות".

הפרקליטים גם מתלוננים על ביצוע שינויים ארגוניים ללא הסכמת הוועד הארצי של הפרקליטים, למשל במינוי ראשי צוותים ללא הליך כלשהו ומבלי לתת להם תגמול הולם.

בחודשים האחרונים אף הביעו ראשי ארגון הפרקליטים תמיכה במאבקו של פרקליט המדינה משה לדור נגד תוכניתו של שר המשפטים יעקב נאמן לפצל את הפרקליטות, במסגרת תוכניתו לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה.