כן פייט מטפסת בבורסה: התקדמות בניסוי הקליני בתרופה

חברת הביומד סיימה בהצלחה את גיוס החולים לשלב 2 בניסוי בתרופת ה-CF102 לטיפול במחלות הכבד, וקיבלה אישור מוועדת הבטיחות להמשיך בניסוי ■ תעבור לניסוי במינון גבוה יותר ותבדוק את המינון שיימצא יעיל ובטוח יותר

חברת הביומד כן פייט ביופרמה מדווחת היום (ד') על התקדמות בניסוי הקליני בתרופת ה-CF102 שלה המיועדת לטיפול במחלות הכבד כדוגמת סרטן הכבד ודלקת נגיפית מסוג C, ולנשאי וירוס צהבת. כן פייט סיימה בהצלחה את גיוס החולים לשלב השני בניסוי, ואף קיבלה אישור להמשיך בניסוי מוועדת הבטיחות שבחנה את תוצאות הביניים. כן פייט תעבור לשלב השלישי של הניסוי, בו יטופלו חולים חדשים במינון גבוה יותר, ותבדוק את המינון שיימצא יעיל ובטוח יותר.

פוטנציאל השוק של תרופה מסוג זה עשוי להגיע למיליארדי דולרים - היקף המסחר של התרופה היחידה לטיפול בסרטן הכבד הנמכרת היום, הוא 850 מיליון דולר השנה וצפוי להגיע למיליארד דולר ב-2010.

לדברי פנינה פישמן, מנכ"ל כן פייט, "האישור והמשך הניסוי מהווה התקדמות משמעותית בפיתוח התרופה ומציב אותה בעמדת יתרון ברורה על פני המתחרים בשוק בעל פוטנציאל עסקי ענק. סרטן הכבד הינו מחלה קשה ובשוק קיימת כיום רק תרופה אחת מאושרת עם פעילות מאד מוגבלת. יתרונה של ה-CF102 נובע מכך שהיא בעלת פרופיל בטיחותי גבוה, כך שהיא יכולה לטפל באופן ספציפי בתאים הסרטניים ללא פגיעה במערכות הגוף הבריאות".

נזכיר, כי בינואר השנה כן פייט חתמה על מזכר הבנות עם קרן מורנינגסייט אסיה (MAV), להקמת חברה משותפת בהונג קונג אשר תפתח את התרופה של כן פייט - CF102. החברה המשותפת תפתח את התרופה בסין, הונג קונג, מקאו וטייוואן. MAV תממן את עלויות הפיתוח של התרופה עד להשלמת ניסוי קליני שלב II, בהיקף של 7.5 מיליון דולר.

כן-פייט ביופרמה החלה את פעילותה העסקית בשנת 2000. החברה הוקמה על ידי פרופ' פנינה פישמן - חוקרת במרכז הרפואי רבין, וד"ר אילן כהן - עורך פטנטים ושותף בכיר במשרד עורכי הפטנטים ריינהולד כהן. החברה הוקמה על בסיס ממצאיה המדעיים של פישמן ומתמקדת בפיתוח תרופות על בסיס מולקולות אשר נקלטות על ידי רצפטורים (קולטנים) של תאים סרטניים או דלקתיים ומעכבות את התפתחותם של תאים אלה.