אלשיך: גולדין אקוויטי אחזקות תשיב כרבע מיליון שקל לקופת הפירוק

קבעה כי חברת גולדין אקוויטי אחזקות עקפה את קופת הפירוק של חברת "אורן ייצור אריזות ומשטחים" - ועל כן תחזיר סך של כרבע מיליון שקל לקופה

חברת גולדין אקוויטי אחזקות עקפה את קופת הפירוק של חברת "אורן ייצור אריזות ומשטחים", ועל כן תחזיר סך של כרבע מיליון שקל לקופה - כך קבעה בשבוע שעבר (ד') שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך.

גולדין אקוויטי הגישה לבית המשפט בקשה לפירוק חברת "אורן ייצור אריזות ומשטחים" בגין חשבוניות פיקטיביות שמסרה לה. במקביל, פנתה גולדין בנפרד, וללא הסכמת בית המשפט, לבעלי שליטה של "אורן אריזות", שנחשדו על-ידה בריקון נכסי החברה הקורסת והעברתם לשתי חברות אחרות, וחתמה איתם על הסכם פשרה שבמסגרתו נקבע כי הם ישלמו לגולדין כ-230 אלף שקל, ובתמורה התביעות נגדם יסולקו. הכסף הועבר ישירות לגולדין ולא לקופת הפירוק של "אורן אריזות".

עו"ד ארז חבר, ממשרד עמית, פולק, מטלון ושות', שמשמש כמנהל המיוחד של "אורן אריזות" שבפירוק, פנה לבית המשפט וטען כי הכספים שקיבלה גולדין במסגרת הסכם הפשרה עם בעלי השליטה לשעבר ב"אורן אריזות" שייכים לקופת הפירוק, כי הסכם הפשרה הוא בלתי חוקי, וכי הוא פוגע בעיקרון השוויון בין נושי החברה.

מנגד טענה גולדין כי ההסכם נחתם במסגרת תביעות אישיות נגד בעלי השליטה, ולכן אין קשר ישיר בינו לבין החברה שבפירוק.

אלשיך קיבלה את טענות המנהל המיוחד והורתה לגולדין להעביר את הכספים שהתקבלו במסגרת הסכם הפשרה לידיו.

"מרגע בו נקלעה 'אורן אריזות' לפירוק, אין עסקינן בעילות 'ישירות' נגד בעלי השליטה בחברה", כתבה השופטת, והוסיפה: "כל סכום שנגבה מבעלי השליטה על-ידי גולדין שייך קודם כל לחברת 'אורן', ועליו להיות מחולק דרכה לנושיה לפי דיני הפירוק".

בנוסף קבעה אלשיך כי על עו"ד חבר להחליט אם הוא מאמץ את הסכם הפשרה, ואזי יישאר הכסף בקופת הפירוק - או דוחה אותו, ואז יוחזרו הכספים לידי בעלי השליטה לשעבר ב"אורן", וייפתחו הליכים מתאימים נגדם. (פר"ק 1458/09).