לדור: עו"ד אורי קורב ישוב למשפט אולמרט אחרי חופשת פסח

לאחר שעורר סערה כשכינה שופטים "חמוֹרים", עו"ד קורב שב לבתי המשפט: פרקליט המדינה החליט על החזרתו של סגן פרקליט מחוז ירושלים - בין היתר בשל חשיבותו בתיק המתנהל נגד אולמרט ושולה זקן

התביעה במשפט ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט חוזרת לתפקד בהרכב מלא - כך עולה מהודעתו של פרקליט המדינה משה לדור היום (ד'), שלפיה עו"ד אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים יחזור להופעות בבתי המשפט מיד לאחר חג הפסח.

קורב הושעה לפני כחודש וחצי מעבודתו בעקבות הפרסום אודות דברי-הבלע שהשמיע כלפי שופטים בסדנה במכללת "שערי משפט" בהוד-השרון, ובהמשך הוחזר לעבודתו אך היה מנוע, לפי החלטתו של לדור, מלהופיע בבתי המשפט.

החלטתו של לדור להחזיר את קורב להופעה סדירה בבתי המשפט התקבלה לאחר שקיים באחרונה פגישה בהשתתפות פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנאל - המשמש בעצמו ראש צוות התביעה במשפטו של אולמרט - ועם קורב עצמו, שבה חזר קורב על הסבריו והביע צער על הדברים שאמר לסטודנטים במהלך הסדנה.

"בהחלטתו הביא פרקליט המדינה בחשבון את התנצלותו של מר קורב, את הצער שהביע מיד עם פרסומם הראשון של הדברים ואת חשיבות הופעתו בתיק המתנהל בעניינם של אולמרט ושולה זקן", נמסר ממשרד המשפטים.

משמעות החלטתו של לדור היא שצוות התביעה בתיק אולמרט חוזר להרכב מלא: מלכתחילה היה קורב אמור למלא תפקיד משמעותי בתביעה, מאחר שפרקליט המחוז אברבנאל איננו יכול מתוקף תפקידו להתייצב בבית המשפט ולנהל חקירות וחקירות נגדיות במשך 3 ימי דיונים מלאים בכל שבוע.

כעת נותר לגלות מה היחס שיקבל קורב מהרכב השופטים, לאחר שבין דבריו כפי שהוקלטו ופורסמו כינה את השופטים "חמורים" וציין כי לעתים "שופטים נפרדים מהשכל הישר" באולם בית המשפט. לאחר הפרסום נשמעה כלפי קורב ביקורת חריפה, אנונימית, בקרב שופטים, ונמסר כי שופטים רבים יסרבו לשמוע את קורב מופיע בפניהם.

במקביל להליכי השעייתו, התקיימה חקירה משמעתית בנציבות שירות המדינה, ומנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, החליט להגיש נגד קורב קובלנה משמעתית לבית הדין של עובדי המדינה. בסמכותו של בית הדין, אם קורב יורשע, לנקוט מגוון של הליכים - החל מנזיפה והערה וכלה בהרחקתו משירות המדינה. במקביל החליט רוטקופף גם לאסור על קורב לתת הרצאות נוספות במוסדות אקדמיים, עד להודעה חדשה.