הניקיי היפני הגיב בעליות שערים לדו"ח התעסוקה האמריקני

הבנק המרכזי של יפן יתכנס החל ממחר לישיבתו החודשית והוא צפוי להותיר את הריבית על כנה בשיעור של 0.1% ■ מניית מאזדה בלטה לחיוב ■ לרגל חג הפסחא סגורות הבורסות באירופה, בהונג-קונג, סין ואוסטרליה

הניקיי היפני, שייצג היום (ב') את שוקי אסיה שכן הבורסות המרכזיות בהונג-קונג, סין ואוסטרליה סגורות לרגל חג הפסחא, ננעל בעליות שערים והגיב, לראשונה, לנתוני דו"ח התעסוקה האמריקני, שהצביע ביום ו' האחרון על יצירה של 162 אלף משרות במארס החולף, לראשונה מזה 3 שנים.

הבנק המרכזי של יפן יתכנס החל ממחר לישיבתו החודשית והוא צפוי להותיר את הריבית על כנה בשיעור של 0.1%. יתרה מכך, הבנק צפוי להוסיף ולתמוך במדיניותו להכפיל את שיעור ההלוואות שהוא מעניק. כלכלנים חוזים כי הבנק המרכזי לא צייע, לעת עתה, צעדי נזילות נוספים.

"בשורה התחתונה, אנחנו רואים סימנים חיוביים בנוגע לכלכלה הגלובלית", ציין היום הירוקאי מוטו, כלכלן ב-Sumitomo Mitsui, המנהלת 111 מיליארד דולר. "בועד הכלכלות המתפתחות מובילות את הצמיחה העולמית, הן מחכות לכלכלת ארה"ב, שהדיווחים האחרונים משם מצביעים על כך ששוק העבודה והצריכה הפרטית משתפרים", הוסיף מוטו.

יצרניות האלקטרוניקה שארפ וקאנון בלטו לחיוב. מבין יצרניות הרכב נציין את מאזדה , אשר ריכזה עניין חיובי רב. מנגד, מנייתה של הקמעונאית Fast Retailing צנחה לאחר שדיווחה על צניחה של יותר מ-16% במכירות הביגוד בחנויותיה בחודש החולף.

נזכיר, כי לרגל חג הפסחא סגורות היום למסחר הבורסות באירופה.