החלוצים החדשים

קל לרדת על רוכשי ה-iPad הראשונים, אבל רק בזכותם ממשיך עולם האינטרנט להתפתח

קל לומר שהקונים הראשונים של ה-iPad הם פראיירים, כי הם באמת כאלה. ניסיון העבר הרי מלמד אותנו שגירסאות ראשונות של מוצרים, ודאי מוצרים של אפל, הם יקרים יותר ופגומים יותר. כך היה ב-iPod וב-iPhone, וכך יהיה גם ב-iPad.

קל לרדת על הקונים הראשונים, שעמדו בתורים ארוכים ובצאתם הרימו את המכשיר מול הצלמים כאילו הם מינימום משה רבנו עם לוחות הברית. קל גם לרדת (ועשיתי את זה כל-כך הרבה פעמים) על חסידיו השוטים של סטיב ג'ובס שיקנו ממנו כל הבטחה. מרוב שזה קל, עובר החשק לעשות את זה.

וחוץ מזה, אולי אפשר לנסות להסתכל על זה גם אחרת. בתור אחד שאינו חובב אפל בשום צורה ואינו מעריץ של ג'ובס, אני דווקא מחבב את אוהדי התפוח הנגוס. הם אולי פראיירים מתלהבים שטועים לחשוב שמכשיר כזה או אחר יקנה להם אושר, אבל הם גם חלוצים ולוחמים נועזים.

מהרבה בחינות, אנשי התפוח, והמכורים לגאדג'טים בכלל, שחלקי לא עימם כאמור, פשוט שוכבים על הגדר בשביל כולנו, גם אם אנחנו חלק מההמון האפור של חלונות. אני יכול להסתלבט עליהם עד מחר, אבל הם לוקחים את כל העסק קדימה. עם כל באג שהם מוצאים, עם כל תקלה שמוציאה אותם מדעתם, הם סוחבים קדימה את העגלה, הם מקרבים אלינו את העתיד עם כל נגיעה שלהם במסך המגע המשוכלל.

חשוב לזכור: פגום ככל שיהיה, אין ספק כי ה-iPad הוא העתיד, או לפחות חלק נכבד ממנו; שילוב של מכונת משחק, חיבור לרשת, ספר, עיתון, נגן מוזיקה, מכשיר לצפייה בסרטים ועוד. גם אם אנליסטים כאלה ואחרים ממהרים להצהיר כי מדובר באכזבה. מתאכזב רק מי שתלה ציפיות מוגזמות.

קראתי לא מעט שאלות ותשובות בנושא ה-iPad בעיתוני הטכנולוגיה בעולם. ברובם הופיעה שאלה די משעשעת: "האם אני אמור לקנות iPad למרות שכבד יש לי לפטופ ו-iPhone?". אמור, ממש כך. לא "האם כדאי לי", לא "האם משתלם לי". למיטב ידיעתי, כתב אחד הפרשנים, הקונגרס עוד לא הוציא חוק שמחייב רכישה.

ברור שגם על זה אפשר להסתלבט, אבל גם אפשר למצוא את היופי. האנשים האלה באמת מאמינים שהם "אמורים" לרכוש את המכשיר החדש. חלקם אולי נגרר מבלי דעת אחרי טרנדים, אבל הגרעין הקשה באמת חש שהוא אמור לעמוד בקו הראשון של ההתקדמות הטכנולוגית. הוא באמת רואה את עצמו כמגויס למלחמה הקדושה הזו.

אז בואו לא נצחק על האנשים שעומדים בתורים ארוכים על מנת לקנות ביוקר מכשיר פגום, שעוד כמה חודשים יעלה פחות ויתפקד יותר טוב. בואו לא נקרא להם פראיירים. כי אחרי הכול, בזכותם של האנשים האלה ומנהגיהם המוזרים, ממשיך עולם האינטרנט להתפתח בקצב המרשים שלו.

הייתי ממליץ אפילו ללכת צעד אחד קדימה ולתת להם חיבוק, אבל יכול מאוד להיות שהם יחשבו שבאתם לגנוב להם את ה-iPad, ומי יודע איך הם יגיבו. עדיף להמשיך ולהעריך אותם ממרחק בטוח.