מקורב לאייל לפידות: "הוא לא מבין התסיסה שהרווחים מייצרים"

כששימש מנכ"ל דלק ישראל, הותיר לפידות את כל בכירי המשק מאחור והוכתר לשיאן השכר, עם עלות שכר בלתי נתפסת כמעט של 36.2 מיליון שקל, וההערכה השמרנית היא שעד היום הוא צבר למעלה מ-60 מיליון שקל מאופציות בקבוצת דלק בלבד ■ הצצה ראשונה למגזין G

אייל לפידות, מנכ"ל קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס ולשעבר מנכ"ל דלק ישראל, התברג למקום השלישי ברשימת בעלי השכר הגבוה ביותר במשק ב-2009, עם עלות שכר שנתית של 17.8 מיליון שקלים. ב-2007, כששימש מנכ"ל דלק ישראל, הותיר לפידות את כל בכירי המשק מאחור והוכתר לשיאן השכר, עם עלות שכר בלתי נתפסת כמעט של 36.2 מיליון שקלים, וההערכה השמרנית היא שעד היום הוא צבר למעלה מ-60 מיליון שקלים מאופציות בקבוצת דלק בלבד.

הסכומים הללו מעוררים ביקורת חריפה בתקשורת. "אייל לא מבין את התסיסה הציבורית שהרווחים האלה מייצרים", אומר אדם שמכיר אותו היטב. "הוא אומר שזה לא כסף שנחסך מהפה של מישהו. אלה כללי המשחק של השוק הקפיטליסטי, שהוא מוצא בהם היגיון רב".

בשיחות סגורות עם קולגות, נוהג לפידות לטעון כי אנשים איכותיים באמת, כוכבים אמיתיים, אינם בנמצא, ואת הקומץ הזעום שקיים צריך לפתות כדי שיעברו לעבוד בשבילך. לא פעם אמר שצריך לתת להם הרגשה של שותפות, ולהבטיח כי מי שייצר ערך גדול יותר מהקיים, יקבל נתח מהרווחים.

לפידות, מן הסתם, מחכה שהסערה העונתית תחלוף והעיתונות הכלכלית תעבור לנושא החם הבא. פרט לכמה ציטוטים שהוא מספק לעיתונאים בתקופות של דוחות, או לאחר ביצוע עסקה גדולה, הוא אינו מחבב חשיפה תקשורתית, וגם לכתבה זו סירב להתראיין. אבל הישגיו יוצאי הדופן, סגנון ניהולו השנוי במחלוקת וכמובן שכרו המופלג הופכים אותו למנהל דומיננטי, שמסקרן לתהות על קנקנו ועל מהלכיו.

הכתבה המלאה - במגזין G