קנה בשמועה, מכור בידיעה: האם כת"ב תכניס משקיע למדיוונד?

לאחר זינוק של 14.5% ביומיים במניה על רקע שמועות בשוק, שחררה היום החברה הודעה לבורסה - והמניה מאבדת גובה ■ כת"ב עשויה להכניס משקיע למדיוונד, לרדת בהחזקותיה ולרשום רווח הון

כלל ביוטכנולוגיה תכניס משקיעים לחברה הבת שלה מדיוונד, מהלך שיגרום לירידה בהחזקות כלל ביוטכנולוגיה במדיוונד מתחת ל-50% ויניב לה רווח הון "מהותי", כדבריה.

בהודעה ששיגרה היום (ב') כלל ביוטכנולוגיה לבורסה היא ציינה כי מדיוונד מקיימת מגעים לשיתוף פעולה עם פוליהיל (גם היא חברת בת של כלל ביוטכנולוגיות) אשר יביאו לקיטון בהחזקה של כלל במדיוונד ולרשימת רווח הון "מהותי". כלל ביוטכנולוגיה מחזיקה ב-55% ממדיוונד וב-41% מפוליהיל.

בהודעתה של כלל ביוטכנולוגיות מוזכרת גם טבע, המחזיקה ב-13% ממדיוונד וברשותה אופציה להגדיל את ההחזקה. ההערכות בשוק הן כי שיתוף הפעולה העסקי עליו מדברת כת"ב בהודעה (הסתומה למדי, יש לציין) עשוי לכלול הן את טבע והן חברות תרופות אחרות בחו"ל.

טבע היא מועמדת טבעית להגדלת ההשקעה במדיוונד הסכם השיווק האסטרטגי הרב-שלבי של 2 החברות. מדיוונד הודיעה באוקטובר האחרון על הצלחה בשלב III בניסוי שנערך ב-Debrase, המוצר הרפואי שפיתחה להטרייה של כוויות מדרגה שנייה ושלישית. אם החברה תקבל החברה את אישור השיווק למוצר באירופה (בעוד כשנה), טבע תגדיל את החזקתה בחברה ל-25%, על-ידי רכישת מניות מבעלי המניות הקיימים לפי שווי של 200-250 מיליון דולר, ותקבל את הרישיון לשווק את המוצר באירופה.

מנגנון האופציה בנוי כך: אם טבע היא זו שתבקש לממש את האופציה, היא תעשה זאת לפי שווי של 250 מיליון דולר. אם טבע לא תודיע על רצונה לבצע את המהלך, בעלי המניות יוכלו עדיין לחייב אותה לבצעו, אך רק לפי שווי חברה של 200 מיליון דולר. עם קבלת אישור לשיווק המוצר בארה"ב, תוכל טבע לרכוש עוד 26% מהחברה, כך שתחזיק ב-51%, ותוכל לקבל את הרישיון לשיווק המוצר בארה"ב, לפי שווי של 245-300 מיליון דולר לחברה. כך או כך, השווי הפוטנציאלי של מדיוונד הינו מאות מיליוני דולרים.

"לא ניתן להעריך את גובה הרווח האמור או את המועד בו יירשם, אם וככל שיירשם", מסרה היום כת"ב בהודעתה. החברה הדגישה עוד, כי "פוליהיל ממשיכה, כחלק מהאסטרטגיה העסקית שלה, לנהל מגעים בדרגות בשלות שונות עם מספר חברות פארמה רב לאומיות לצורך בחינת אפשרות לשיתופי פעולה עסקיים לפיתוח ולמסחור המוצרים שלה".

ההודעה של כת"ב מהווה דוגמה חיה לכלל המוכר בשוק: "קנה בשמועה מכור בידיעה". בשני ימי המסחר החולפים זינקה מניית כת"ב בכ-14.5% ללא כל הודעה מצידה, אך על רקע שמועות בשוק ובפורומים השונים באינטרנט על ההשקעה של טבע. היום, עם שחרור ההודעה הרשמית האמורה, המניה נחלשת במחזור גדול.