בן-דב צפוי לרכוש מניות סאני בעשרות מיליוני שקלים

רכש בימים האחרונים מניות ב-7 מיליון שקל ■ בן-דב מאמין בסאני ורוצה לשמור על החזקותיו בחברה, כיוון שהוא אמור להעביר לחברת טאו שבשליטתו מניות בהיקף של כ-50 מיליון שקל

‎‎אילן בן דב רכש בימים האחרונים מניות סאני בהיקף של כ-7 מיליון שקל, והוא צפוי לרכוש מניות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים נוספים בימים הקרובים. בן דב מאמין בסאני ורוצה לשמור על החזקותיו בחברה כיוון שהוא אמור להעביר לחברת טאו שבשליטתו מניות בהיקף של כ-50 מיליון שקל, וכעת כבר יש לו החזקה אפקטיבית של 76.6%‏ במניות החברה.

‏סאני היא חברת האם של סקיילקס, שהחזקתה העיקרית היא השליטה בחברת התקשורת פרטנר.‏ ב-12 החודשים האחרונים זינקה מניית סאני ב-360%, למחיר המשקף לה שווי שוק של 1.6 מיליארד שקל. ה-‏NAV‏ (שווי נכסי נקי) של סאני הוא כעת בשווי של כ-1.8 (לפי האחזקה בסקיילקס ופרטנר).

בן דב, שהוא כאמור בעל השליטה בחברת ההשקעות טאו (53.4%), הציע לאחרונה ליתר בעלי המניות בחברה להגדיל ב-10 מיליון שקל את חלקו בהנפקת הזכויות המתוכננת בה. אם ההצעה תתקבל, יסתכם חלקו ב-56 מיליון שקל, ותמורת ההנפקה תגדל מ-86 מיליון שקל ל-105 מיליון שקל.

הגדלת חלקו של בן דב כרוכה בכך שכמחצית מתמורת ההנפקה תשמש את טאו לרכוש מידיו מניות של חברת סאני ב-50 מיליון שקל. בנוסף, תשמש תמורת ההנפקה להחזר הלוואה בסך 6 מיליון שקל שהעמיד בן דב לחברה, כך שבסך הכל לא יוזרם על ידו כסף מזומן בהנפקת הזכויות, אלא 3.3% ממניות סאני.

במסגרת ההצעה מבטיח בן דב רשת ביטחון להשקעה בסאני, כך שבמידה שמחיר מניית סאני יירד מתחת למחיר לפיו בוצעה הרכישה, לטאו תהיה האפשרות למכור לו חזרה את המניות, ולקבל את התמורה שהשקיעה ברכישה.

‏ ‎‎מאמצים לאושש את טאו

‎‎מצבה הפיננסי של טאו אינו מזהיר. בסיכום 2009 העמיק הגירעון בהון העצמי שלה ל-368 מיליון שקל, לאחר הפסד של 154 מיליון שקל. בן דב עושה מאמצים רבים בחודשים האחרונים על מנת לאושש את מצבה של החברה, הן במימוש נכסים שלה, הן בהעמדת ערבות אישית והן בהפצת מניותיו לגורמים שלישיים.

רואי החשבון של טאו ציינו כי "המשך פעילותה של החברה ויכולתה לעמוד בהתחייבויותיה, תלויים בעיקר בשינויים בשווקים הפיננסיים, ביכולתה לממש את השקעותיה במידת הצורך, ובהתחייבות בעל השליטה להעמיד לרשות החברה מקורות מימון". ‏‎‎‏