"היי, גולדמן זאקס, אנו רוצים את כספנו בחזרה! את הכל!"

האמריקנים זועמים על פרשת ההונאה של גולדמן זאקס וצולבים את הבנק בזירת הטוקבקים ■ יש מי שקורא "להשליך את כולם לכלא" וחלק מהזעם מופנה כמובן לבונוסים השמנים בוול סטריט

פרשת הונאת הסאב-פריים בה מאשימה ה-SEC את גולדמן זאקס מעוררת הדים בארה"ב. בזמן שהאתרים הכלכליים המובילים מנסים לאמוד את ההשלכות על עתיד הבנק ומנייתו, האזרחים הפשוטים שופכים קיתונות של בוז על גולדמן זאקס בזירת הטוקבקים, בהתאם לאווירת "רדיפת רודפי הבצע" בוול סטריט אותה הוליד המשבר הכלכלי הגדול.

"היי, גולדמן זאקס, אנו משלמי המסים רוצים את כספנו בחזרה! את הכל!", קרא אחד הטוקבקיסטים באתר כלכלי מוביל בארה"ב, תוך שהוא מתכוון לכספי הסיוע שהעניק הממשל האמריקני לגולדמן זאקס במהלך המשבר (שכבר הוחזרו במלואם, יש לציין).

"ובכל זאת - קרנות הפנסיה, קרנות הנאמנות וחברות הביטוח שמנהלות את הכספים שלנו ממשיכות לעשות עסקים עם גולדמן זאקס!!! נדפקנו לגמרי!!!", זעק מגיב אחר. חלק מהמגיבים הדביקו לגולדמן זאקס כינוי גנאי ומאייתים את שמו של בית ההשקעות בתור "Goldman Sucks" במקום "Goldman Sachs".

חלק מהטוקבקיסטים בארה"ב מנסים לקשור גם את שמו של הנרי פולסון, שר האוצר לשעבר בממשל בוש, יוצא גולדמן זאקס. חצים רבים מופנים כמובן לעברו של מנכ"ל הבנק, לויד בלנקפיין, שאמר לאחרונה בראיון ל"סאנדיי טיימס" כי גולדמן מבצע "את עבודתו של אלוהים".

"להשליך את כולם לכלא"

"הם עדיין מבצעים את עבודתו של אלוהים??? צריך להשליך את כולם לכלא!", קרא אחד הטוקבקיסטים. ביקורת חריפה הופנתה גם כלפי הפדרל ריזרב על שהציל את וול סטריט במהלך המשבר הפיננסי ויש מי שכינה את וול סטריט "קזינו פונזי שמסתיר כסף מתחת למזרן".

הביקורת הציבורית בארה"ב נגד הבנקים וחברות הביטוח החריפה בשנה האחרונה בשל חזרתם של הבונוסים השערורייתיים בוול סטריט. המנהלים הבכירים הואשמו בחלוקת כספם של משלמי המסים, אשר הצילו למעשה את וול סטריט בתקופת המשבר. AIG ספגה ביקורת חריפה בשל חלוקת בונוסים לעובדי החטיבה הפיננסית שהביאה לקריסתה בספטמבר 2008 ולחילוצה על ידי הממשל.

חגיגת השכר לא פסחה על גולדמן זאקס. בלנקפיין עצמו השתכר אשתקד כ-10 מיליון דולר והבנק חילק בונוסים למנהלים בדרגות שונות בהיקף של מיליארדי דולרים. המגזין היוקרתי "בארונ'ס" קרא בשלהי ינואר ל"דיאטה" בשכר בוול סטריט, והטוקבקיסטים הזועמים על פרשת גולדמן זאקס קוראים כעת "להטיל מס של 60% על בונוסים בוול סטריט".