N-trig יוצאת לגיוס חדש: מגייסת 30 מיליון דולר

‎‎החברה מדברת עם בנקאי השקעות לביצוע ההנפקה הפרטית ■ ככל הנראה, נאסד"ק יחכה ל-2011

מפתחת טכנולוגיית מסכי המגע, ‏N-trig‏, יוצאת לסבב גיוס חדש. בסוף השבוע דיווח הפייננשל טיימס (‏FT‏), כי החברה תבצע את הגיוס לקראת ההנפקה הציבורית המתוכננת של החברה וכי היא מדברת עם בנקאי השקעות בנושא. ל"גלובס" נודע, כי המדובר בגיוס הון של 30 מיליון דולר, שעל פי הערכות חציו עתיד להיות מגויס מבעלי המניות הקיימים, וחציו ממשקיעים פיננסיים.

N-trig הוקמה ע"י מאיר מורג ב-1999 ומנוהלת כיום ע"י עמיחי בן דוד, שמפתחת ומייצרת מערכות מולטי-טאץ', כלומר מגע במסך בעזרת מספר אצבעות במקביל. הבחרה נחשבת לאחת מחברות הסטארט-אפ המרשימות בישראל ומספקת מערכת שמשולבת במחשבים אישיים ומאפשרת ממשק אנושי ישירות עם המחשב ללא תיווך העכבר.

מאז הקמתה, גייסה החברה כ-70 מיליון דולר ולפי IVC‏, אנ-טריג רשמה ב-2009 הכנסות בהיקף של 40 מיליון דולר. ב-N-trig כבר אמרו בעבר, כי הגיוס הנוכחי הוא האחרון לפני ב-N-trig תכננו עד לאחרונה לצאת להנפקה ציבורית בנאסד"ק כבר ב-2010, אולם ככל הנראה זה כבר לא יצא לפועל, והחברה תסתפק בינתיים בהנפקה הפרטית. אמנם מדובר בגיוס בסדר גודל נרחב, אך דומה לשאר סבבי הגיוס של N-trig שהיו באזור ה-20-30 מיליון דולר.

ברשימת המשקיעים של החברה נמצאת גם מיקרוסופט, מה שהופך את N-trig לשותפה פוטנציאלית בכל יוזמה שתהיה למיקרוסופט שכוללת גם מסכי מגע.

החברה הישראלית הגיעה בשנתיים האחרונות להסכמים עם חברות המחשוב דל, ‏HP‏ טושיבה ולנובו. בנוסף שולבה הטכנולוגיה שלה במערכת ההפעלה חלונות 7 של מיקרוסופט. ההסכם האחרון ש-N-trig חתמה, היה עם ענקית האלקטרוניקה היפנית טושיבה, לשילוב הטכנולוגיה שלה במחשבים שמיועדים לשוק הצרכני. ‏‎‎‏ באנ-טריג סירבו להגיב על הידיעה.