תחזיות הצמיחה החיוביות תמכו באחד-העם: המעו"ף עלה 0.3%

בנק ישראל העלה את תחזית הצמיחה ל-2010 ל-3.7% ■ טבע על האזילקט: תיתכן האטה בהתקדמות הפרקינסון ■ כי"ל איבדה 1.1% במחזור של 317 מ' ש' ■ המחזור הכולל: 2.03 מיליארד שקל

המסחר בבורסת תל אביב הסתיים בעליות, אם כי מתונות מהעליות שאפיינו את תחילת היום. זאת, לאחר שהבוקר נפתח בעוצמה והמדדים המובילים זינקו ב-1% עד 2% לאור נעילה חיובית אמש בניו יורק, נסחרים כעת המדדים המובילים בעליות שערים של בין 0.1% ל-0.9%. המסחר באסיה ננעל הבוקר בעליות שערים (למעט בורסת הונג קונג) אך באירופה נסחרים המדדים בירידות והחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאותתים על פתיחת מסחר מעורבת בניו יורק.

היום התאפיין בעדכון תחזיות הצמיחה לכלכלה הישראלית כלפי מעלה ע"י בנק ישראל וקרן המטבע העולמית. דו"ח בנק ישראל לשנה החולפת הוגש היום על ידי נגיד הבנק סטנלי פישר לשר האוצר יובל שטייניץ. בעת הגשת הדו"ח ציין פישר כי "שנת 2009 הייתה מוצלחת ממה שציפינו, אך לא מוצלחת מספיק. המשק הישראלי יצא מהמשבר באופן נדיר לעומת שאר מדינות העולם, וכי לאוצר חלק חשוב בכך".

בנק ישראל מעלה במסגרת הדו"ח את תחזית הצמיחה במשק, שהועלתה ל-3.7% מ-3.5% לשנת 2010. התחזית של בנק ישראל היא לצמיחה של 4% בשנה הבאה. הצריכה הפרטית צפויה לעלות ב-4.5% השנה וב-4.3% בשנה הבאה. שיעור האבטלה צפוי לרדת מ-7.7% אשתקד ל-7% השנה ול-6.7% ב-2011.

גם קרן המטבע הבינ"ל פירסמה היום את התחזית העדכנית שלה לצמיחה בישראל לפיה תעמוד הצמיחה על 3.2% ב-2010. בדו"ח החצי שנתי שלה, צופה ה-IMF ירידה מתמדת בשיעור האבטלה בישראל מ-7.7% ב-2009, ל-7.4% השנה ול-7.1% בשנה הבאה.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דיווחה בצהריים כי הייצוא מישראל זינק ב-32% בחודש מארס (לעומת פברואר) והסתכם ב-4.86 מיליארד דולר, אם כי גם בייבוא נרשם זינוק של 22% ל-5.13 מיליארד דולר, מה שהעמיד את הגירעון המסחרי במארס על 270 מיליון דולר.

אל על: מוקדם להעריך את ההשפעה הכלכלית מאירוע ההתפרצות

מניית כי"ל ריכזה עניין מיוחד ומחזורים אדירים כאשר נסחרה בניגוד למגמה בשוק כניראה על רקע מכירות מסיביות של הגופים המוסדיים הזרים. נציין כי אמש זינקו מניות הדשנים זינקו במסחר בניו יורק. הסיבה המרכזית נעוצה בשדרוג ההמלצה למניית פוטאש ל"החזק" מ"מכירה" על ידי בית ההשקעות Soleil.

אל על דיווחה הבוקר כי מוקדם להעריך את ההשפעה הכלכלית הצפויה מאירוע התפרצות הר הגעש באיסלנד, זאת לאור היעדר האפשרות להעריך את פרק הזמן הצפוי להמשך המגבלות על פעילות טיסתית באירופה או היקפן של מגבלות כאמור. החברה מדגישה כי ככל שהתקופה תתארך ובמידה ויעדים מרכזיים באירופה יישארו סגורים לטיסות, עלולה להיות לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות של החברה.

טבע פירסמה כי מניתוח תוצאות מחקר האדג'יו של קבוצת הפלצבו בתרופת האזילקט עולה כי תתכן האטה בהתקדמות הסימנים הקליניים של מחלת הפרקינסון בשלבים מוקדמים יותר כתוצאה מטיפול בתרופה, נתונים אלו מאששים את הממצאים הקודמים ואף מציגים האטה בשלבים מוקדמים מאלו שציפתה החברה בעקבות הממצאים הקודמים.

הכנסות פורטל האינטרנט וואלה צמחו ב-34% ברבעון הראשון של 2010 ל-40.4 מיליון שקל, אם כי גידול בהוצאות השיווק והפרסום של החברה נגסו ברווח הנקי שלה, שירד ב-15% ל-4.7 מיליון שקל. עיקר ההכנסות (28 מיליון שקל) הגיעו ממכירות לחיצוניים במגזר הפורטל ואתרי התוכן, שם נרשמה צמיחה של 13% לעומת הרבעון המקביל.

"גלובס" חשף כי קבוצת ACC של חיים לייבוביץ' תתמודד על היתר החיפושים הימי "בנימין". נזכיר כי הקבוצה זכתה בפברואר ברישיון "שמן" ("מד-אשדוד"), לאחר שגברה בהתמודדות על קבוצות מודיעין - אי.די.בי וישראמקו . כפי שדווח כבר ב"גלובס" בשבוע שעבר, גורמים בשוק מעריכים כי בנוסף ל-ACC גם מודיעין והכשרה אנרגיה, חברת הבת של הכשרת הישוב , מעוניינות בהיתר החיפושים, הגובל ומשיק לרישיונות "שרה" ו-"מירה", אותן רכשו לאחרונה.

לאחר שריכזה ביקושי יתר אדירים של כ-3.5 מיליארד שקל בשלב המוסדי של הנפקת האג"ח שלה וגייסה 800 מיליון שקל מהמוסדיים, נאלצה פרטנר לעכב את השלמת ההנפקה לציבור, זאת לאחר שאישרה כי קיבלה את כתב התביעה הייצוגית שהוגשה כנגדה. התביעה היצוגית שהיקפה מגיע לכ-343 מיליון שקל, הוגשה לביהמ"ש המחוזי בפתח תקווה, ובמסגרתה נטען כי פרטנר גבתה לכאורה תשלומים מלקוחותיה על שירותי תוכן ללא הסכמת הלקוחות. היום דיווחה החברה כי תקיים את השלב הציבורי מחר.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]