בריטיש ישראל: שוויו של הגרנד קניון הוא 1.04 מיליארד שקל

כך לפי דו"ח הערכת שמאי מקרקעין שפרסמה היום בריטיש ישראל בהתייחס לנכס ■ דמי השכירות הממוצעים בקניון עומדים על 131.7 שקל למ"ר ושטחי השכירות מצויים בתפוסה של 100%

שוויו של ה"גרנד קניון", שבבעלות בריטיש ישראל , בחיפה הוא כ-1.04 מיליארד שקל, כך לפי דו"ח הערכת שמאי מקרקעין שפרסמה היום החברה בהתייחס לנכס. החברה היתה אמורה לפרסם את הערכת השמאי עם פרסום דוחותיה השנתיים בסוף מארס, אולם לפי דיווח החברה היום לבורסה, בעת פרסום הדוחות צורפה בטעות הערכת שמאי בהתייחס לנכס אחר.

‏הערכת השווי בוצעה על ידי השמאים גבע בלטר ומשה פרידמן ממשרד השמאות ברק פרידמן כהן ושות'.

בריטיש ישראל, בשליטת המיליארדר היהודי ליאו נואי ובניהולו של עמיר בירם, מחזיקה ב-70% מהגרנד קניון באמצעות החברה בת, חברת מרכזי מסחר (אזו-ריט). הקניון, שממוקם בדרך שמחה גולן בחיפה, סמוך לפתח מנהרות הכרמל, משתרע על פני שלוש קומות של שטחי מסחר ובילוי ובשטח בנוי של 48,593 מ"ר. כן הוא כולל 3,104 מ"ר משרדים ושמונה מפלסים תת קרקעיים של שטחי חנייה המכילים 2,272 מקומות חנייה. ‏

דמי השכירות הממוצעים בקניון עומדים על 131.7 שקל למ"ר ושטחי השכירות מצויים בתפוסה של 100%.

סמוך לנכס נבנה תוואי מנהרות הכרמל שחוצה את חיפה ומקשר בין חוף הכרמל, כביש רופין (הסמוך לגרנד קניון) וצומת הצ'ק פוסט. המנהרות צפויות להיפתח לשימוש הציבור באוגוסט 2010.

סניף של רשת האופנה השוודית ‏H&M‏ נפתח בגרנד קניון בשבוע שעבר. מלבד סניף זה פועלים בקניון עוד כ-250 עסקים. ‏

יצויין כי השמאים קבעו כי שוויו של קניון רחובות, גם הוא בבעלות בריטיש ישראל, עומד על 867.7 מיליון שקל. קניון זה, שמצוי סמוך לעיריית רחובות במרכז העיר, הוא בשטח של 25 אלף מ"ר מסחרי ו-5,500 מ"ר משרדים. דמי השכירות בו עומדים על 159.4 שקל למ"ר ושטחיו הם בתפוסה של 99%.