מחדל: זהותם של אנשי שב"כ ומוסד מופיעה בפרוטוקולי הכנסת

גלי צה"ל מדווח, כי שמותיהם המלאים ותיאור תפקידם של אנשי שב"כ ומוסד שהשתתפו בדיוני וועדות הכנסת מופיעים לעיני כל ■ נראה כי מדובר בתופעה הנמשכת שנים למרות חוק שירות הביטחון הכללי ■ הכנסת בתגובה: הנושא בטיפול

הפרוטוקולים של הכנסת חושפים את שמותיהם המלאים של אנשי שב"כ ומוסד, ואף תיאור של תפקידם המסווג, כך דווח היום (א') בגלי צה"ל. חוק השב"כ, שנוסח ב-2002, אוסר לפרסם שמות של בעלי תפקידים בגופי המודיעין השונים של ישראל, אך נראה כי אפילו נבחרי הציבור שלנו לא ממש מקפידים על החוק הזה. המידע נתגלה ע"י בכיר לשעבר בשב"כ, עו"ד במקצועו, מהפרוטוקולים של דיוני הכנסת, בהם השתתפו אותם אנשים.

לנוכח מה שגילה, נזעק עו"ד נתיב ואף שיגר מכתב בנושא ליושב-ראש הכנסת, ראובן ריבלין, שמסר בתגובה כי הנושא בטיפול, כשנראה כי מדובר בתופעה הנמשכת שנים למרות שחוק שירות הביטחון הכללי אוסר על פרסום זהותם. העו"ד נתיב צרף לפנייתו לא פחות מתשע דוגמאות של פרסום שמותיהם המלאים ותפקידיהם של עובדים בשב"כ ובמוסד.

נתיב הביע חשש מחשיפת אותם אנשים למצבי סיכון שונים: "אם יוצא כי, רחמנא ליצלן, הכנסת פוגעת בביטחון המדינה, המשמעות האמיתית היא שאנשי שב"כ, כמו אנשי צבא, שייסעו לחו"ל והשם שלהם מפורסם - יהיה להם רע. אני לא רוצה לפרט לאילו בעיות הם יכולים להיכנס". מלשכת מנכ"ל הכנסת נמסר כי הנושא מצוי בבדיקה.

נתיב, בכיר לשעבר בשב"כ, גילה את המחדל במהלך עבודתו כשחיפש חומר משפטי מפרוטוקולי וועדות הכנסת: "מדובר בוועדות רגילות לגמרי, לשם דוגמא וועדת הפנים ואיכות הסביבה. פורסם שם תפקיד עוזר רמ"ח תיאום, אדם הממלא תפקיד מסויים באגף האבטחה. המדהים הוא שגם גיליתי אנשי מוסד שמפרסמים את השם שלהם כמו אחראי הכספים במוסד".