הבורסה המתינה לפישר; מניית אורמת עלתה ב-2.9%

הזרים מעריכים שהריבית תיוותר ללא שינוי, המקומיים צופים העלאה של הריבית ■ קרדיט סוויס הניף את דגל האזהרה מהשדרוג ב-MSCI ■ סרגון עלתה ב-3.7% לאור הדו"חות

יום תנודתי בבורסה נסגר בנטייה לירידות שערים, כאשר שלל גורמים מנוגדים השפיעו על המסחר: מגמה חיובית בחו"ל ונתוני מאקרו חזקים בישראל מחד, וחשש מהעלאת ריבית וסקירה צוננת של קרדיט סוויס על השוק הישראלי מאידך. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

משקיעים זרים יסיטו כספים מהבורסה בישראל לשוק הרוסי בעקבות השדרוג של ישראל לסטאטוס "משק מפותח" במדדי ה-MSCI בעוד חודש. זוהי המסקנה של כלכלני קרדיט סוויס, בסקירה ששיגרו היום ללקוחותיהם. קרדיט סוויס הוריד את משקל החשיפה לבורסה בישראל והעלה את המשקל לשוק הרוסי. חודש לפני השדרוג ב-MSCI והדריכות בשוק מתגברת, כשמאחורי הקלעים בחדרי המסחר ממשיכים להרגיש את המכירות מצד המקיעים הזרים האקטיביים.

בשוק המתינו גם להחלטת הריבית של בנק ישראל, שתתקבל אחרי סגירת המסחר. הדעות באשר להחלטה חצויות, כאשר מרבית הגופים הזרים מעריכים שהנגיד סטנלי פישר יותיר את הריבית על כנה, אם כי בקרב הגופים הישראלים ישנה נטייה להאמין שפישר ינצל את העלייה האחרונה בשער הדולר כדי להעלות את הריבית. נתוני המאקרו שפורסמו לאחרונה משקפים קצב התאוששות טוב למשק הישראלי, מה שתומך בנטייתו של פישר להחזיר את הריבית לרמות "נורמליות". אם הנגיד אכן יעלה את הריבית, ההערכה היא כי הוא יבצע העלאה של 0.25% ל-1.75%, בין היתר על מנת לצנן את שוק הנדל"ן הלוהט.

נתוני המאקרו, כאמור, ממשיכים להיות טובים: לשכת התעסוקה דיווחה היום כי מספר המובטלים ירד בחודש מארס ל-208 אלף מ-213 אלף בפברואר. הלמ"ס דיווחה היום כי המכירות ברשתות השיווק זינקו ב-38% במארס (לעומת פברואר) בעיקר בגלל הקניות לחג הפסח. עוד דיווחה הלמ"ס, כי הייצור התעשייתי אמנם ירד ב-1.2% בפברואר (בהשוואה לינואר) אך הייצור בענף ההיי-טק נותר יציב. כשעה לפני סגירת המסחר פרסם בנק ישראל את המדד המשולב לחודש מארס, שעלה ב-0.6% - השיעור החד ביותר מאז חודש דצמבר.

טבע קוטעת את המומנטום השלילי

מבין המניות הבולטות היום בשוק, ‏HOT‏ יורדת לאחר שהמנ"ל הרצל עוזר אמר בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא חוק השידורים כי החלת חובת חבילה צרה (‏DTT‏) משמעותה 4,000 מפוטרים והפסדים של 400 מיליון דולר.

טבע הוסיפה לרכז עניין בעקבות סאגת הפרוטוניקס. המשקיעים חוששים כי טבע עלולה לשלם פיצוי של מאות מיליוני דולרים לחברות התרופות Wyeth ופייזר בגין פסיקת בית משפט בארה"ב שקובעת כי טבע הפרה את הפטנט על תרופת הפרוטוניקס. האנליסט סטיבן טפר מהראל פיננסים אף העריך שהפיצוי יכול להגיע למיליארד דולר ובמקרה הגרוע ביותר ל-3 מיליארד דולר.

סוכנות הדירוג S&P מעלות הורידה את דירוג האשראי של דלק נדל"ן מ-'ilBBB' ל-'ilBB' בשל עלייה ברמות המינוף והרעה בפרופיל הפיננסי. הסוכנות השאירה את הדירוג ב-CreditWatch עם השלכות שליליות.

מניית אורמת עלתה לאחר שהחברה דיווחה על התקדמות משמעותית בפרויקט "סארולה" בו היא מעורבת באינדונזיה. קונסורציום החברות בו שותפה אורמת חתם על הסכם תעריפי החשמל עם חברת החשמל המקומית, מה שסולל את הדרך לביצוע הפרויקט.

בקרב מניות הטכנולוגיה, מג'יק דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון הראשון של השנה זינקו ב-43.1% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-19.7 מיליון דולר. הרווח הנקי של החברה הוכפל והסתכם ב-2.1 מיליון דולר. גם הדו"חות של סרגון היו חזקים: החברה רשמה רווח נקי של 11 סנט למניה ברבעון הראשון של השנה, בעוד שבשוק ציפו ל-8 סנט למניה.

מניית טכנולוגיה נוספת שבלטה היום היא גילת , לאחר שהודיעה על פריסת רשת תקשורת לוויינית במאות אתרים בקזחסטן.

מבין המניות הקטנות, אולטרה שייפ זינקה לאור כתבה מחמיאה שפורסמה במגזין של אופרה ווינפרי בארה"ב, למרות שהכתבה פורסמה כבר לפני שבוע. המניה מזנקת במחזור מסחר חריג של יותר מ-11 מיליון שקל, כאשר בתקופה האחרונה המחזור בה לא עלה כמעט על 100 אלף שקל ביום.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]