מדיגוס מוסיפה עוד 5%: השלימה פיתוח מוצרים אנדוסקופיים

החברה נמצאת בהליך מתקדם של הכנת בקשות לאישור שיווק המוצרים בארה"ב, במסלול הרגולטורי המקוצר (510K) ובכוונתה להגיש בקשות במהלך השבועות הקרובים

מניית חברת הביומד מדיגוס ממשיכה היום לזנק ומוסיפה עוד 5% לאחר שאתמול עלתה ב-5.2%. מדיגוס דיווחה הבוקר כי היא השלימה פיתוח של סדרת מוצרים אנדוסקופיים חד פעמיים בעלי קוטר קטן במיוחד, הכוללים מצלמת וידאו, אשר מיועדים לאבחון וטיפול בבעיות רפואיות במערכות שונות.

בין המוצרים - אנדוסקופ חד פעמי הנועד לאבחון בתחום אף-אוזן-גרון, אשר קוטרו 2.8 מ"מ בלבד, אנדוסקופ חד פעמי הנועד לאבחון ושט וקיבה, המאפשר גם טיפול תוך כניסה דרך האף, ללא צורך בהרדמה או טשטוש, אשר קוטרו 3.2 מילימטר ואשר כולל, בין היתר, תעלת עבודה סטנדרטית בקוטר 1.2 מ"מ להכנסת כלי טיפול, ואנדוסקופ חד פעמי הנועד לטיפול חדשני באוזן התיכונה, אשר קוטרו 2.8 מ"מ בלבד.

יצוין כי שימוש באנדוסקופים חד פעמיים, כפי שפיתחה החברה, נועד לייתר את הצורך בהליך סטריליזציה (חיטוי) הנדרש בעת שימוש באנדוסקופ רב-פעמי שהינו האנדוסקופ המקובל והשכיח ביותר כיום.

עוד מדווחים במדיגוס כי החברה נמצאת בהליך מתקדם של הכנת בקשות לאישור שיווק המוצרים, בארה"ב, במסלול הרגולטורי המקוצר (510K) ובכוונתה להגיש בקשות במהלך השבועות הקרובים.

על-פי מחקרי שוק, גודל השווקים הרלוונטיים של המוצרים, בארה"ב, עומד על כ-700 מיליון דולר בשנה.

ד"ר אלעזר זוננשיין, מנכ"ל חברת מדיגוס, ציין כי "אנו גאים להציג היום סדרה של מוצרים חדשניים אלו. במקביל לניסוי הרב מרכזי אותו עורכת מדיגוס בימים אלו באנדוסקופ לטיפול במחלת ה-GERD. אנו עובדים כל העת על מחקר ופיתוח של מוצרים חדשים המבוססים על הטכנולוגיה פורצת הדרך של מדיגוס והמצלמה הזעירה בעולם אותה פיתחה החברה".