הוחמרה הקובלנה המשמעתית נגד דן מרידור בפרשת גאידמק

כפי שנחשף ב"גלובס", האישומים נגד מרידור הוחמרו בעקבות עדותו של שותפו לשעבר עו"ד אילן שביט בביה"ד המשמעתי של לשכת עוה"ד - עדות שלפיה מסמך "הצעת שכר-הטרחה" שהועבר לגאידמק יושם בפועל

ועדת האתיקה של מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין הגישה אתמול (א') לבית הדין המשמעתי המחוזי של הלשכה קובלנה מתוקנת נגד השר דן מרידור - ובה אישומים חמורים יותר מאלה שנכללו נגדו בקובלנה המשמעתית המקורית.

כפי שנחשף ב"גלובס" לפני שבועיים, האישומים נגד מרידור הוחמרו בעקבות עדותו של שותפו לשעבר עו"ד אילן שביט בבית הדין המשמעתי.

מרידור ושביט מואשמים בהפרת סעיף בחוק לשכת עורכי הדין, המתנה קבלת שכר-טרחה בתוצאות משפט פלילי, בכך שבהסכם שכר-הטרחה שלהם עם ארקדי גאידמק קבעו כי במקרה של הצלחה בשימוע - גאידמק ישלם 5 מיליון דולר.

לטענת הקובלים - עו"ד עמוס ויצמן, רם גמליאל ומורן אוריה - מעדותו של שביט עולה כי הפקס שנשלח לגאידמק ובו הצעה לשכר-טרחה הפך למעשה להסכם מחייב, שמכוחו אף שילם גאידמק סכום בסך 600 אלף דולר פלוס מע"מ, שלא הותנה בתוצאות השימוע.

"מעדותו הראשית של שביט עולה כי מרידור ידע על מכתב הצעת שכר-הטרחה סמוך לאחר הגשתו לגאידמק", נכתב בקובלנה המתוקנת. "מרידור לא חלק על המכתב ולא ביקש לבטלו".

מרידור אף ייצג בפועל את גאידמק בשימוע שנערך לו ב-2006. הדיון בבית הדין המשמעתי יתחדש ב16 במאי.