מגמת הירידה תקפה

הירידה כאן להישאר: למרות התיקונים, ל-S&P500 ולת"א 25 יש לאן לרדת

אל ירידת תל אביב 25 התייחסתי בטורים האחרונים כך שהיא מתיישבת עם התחזיות. החיזוק שהיא קבלה מוול סטריט לא היה בהכרח צפוי מבחינתי אבל מן הסתם הוא העצים את ההתנגדות והירידה של תל אביב 25.

אומנם עדכון זה נכתב לפני הפקיעה ולפקיעה יש מיתוסים משלה אבל לפחות לטווח הקצר, נראה שמגמת הירידה היא כאן בשביל להישאר.

ההתנגדות לתל אביב 25 היא ברמת ה-1,195, אותה רמת תמיכה שצוינה כאן בטור הקודם ושפריצתה כלפי מטה מהווה שלב נוסף בסולם הירידה. מהלך מעל 1,195 יחייב חשיבה מחודשת על תרחיש הירידה אבל כעקרון כל עוד תל אביב 25 נמצא מתחת ל-1,215, הגדרת המגמה תישאר מגמת ירידה, נכון ליום רביעי.

המבחן הבא הוא 1,179. זהו מבחן פיבונאצ'י קל בדרך לתמיכה שב-1,163. מהלך מתחת ל-1,163 ילמד על שבירה מהותית של מגמת הירידה כשהיעד הבא יהיה 1,020.

שורה התחתונה: מגמת ירידה ברמת מהימנות גבוהה.

יש לאן לרדת

המסחר בוול סטריט אמש (ד') הותיר בתוקף את הגל היורד שהחל להתפתח ביום שלישי. סביר לפיכך שנראה עוד ירידות שערים היום ואולי בימים הקרובים. בינתיים, זהו תיקון במגמת עליה.

היעדים של התיקון הזה הם 1,156 או 1,140. מדובר ביעדים לתיקון קל ממנו ה-S&P 500 יכול לחדש את מגמת העליה. מתחת ל-1,140, יכנס המדד, אם ירד, אל אזור אפור. למי שסגר פוזיציות או הגן עליהן מתחת ל-1,190 (כמו בקניון המניות), מהלך מעל 1,200 יחשב סימן לביטול ההגנות למקרה וה-S&P500 יפתיע בעליה.

שני סקטורים שכדאי לשים אליהם לב בארצות הברית הם האנרגיה ותשתיות החשמל. סקטור האנרגיה היה חלש לאחרונה ולכן נתתי לו משקל חסר בתיק הקניון אבל נראה שהתמונה משתנה בהדרגה. יש השקעות "קונבנציונאליות" כמו CVX ואפשר גם לגוון עם השקעות מתחום האנרגיה הסולארית כמו SOLF שהומלצה לאחרונה באופנהיימר ונכנסה אתמול לתיק הקניון. למניה יש תמיכה ב-8 דולר ממנה היא יכולה לקפץ למעלה.

סקטור תשתיות החשמל עוד לא ממש מתעורר אבל יש ניצנים ראשוניים ומכיוון שהוא נחשב סקטור דיפנסיבי, אפשר להכניס אותו לתיק. PCG ו-ENI שבקניון המניות הן אפשרויות רלבנטיות ביותר.