מסתמן: גולדמן זאקס יגיע לפשרה עם ה-SEC בפרשת ההונאה

עפ"י דיווח בניו יורק פוסט, הפשרה היא מתוך חשש כי המוניטין של הבנק לא יוכל לעמוד במטחי ביקורת נוספים - תדמיתית וכלכלית ■ מקורב: ל-SEC יש מספיק "תחמושת" וגולדמן לא רוצה שהיא תחפור עמוק יותר

גולדמן זאקס צפוי להגיע לפשרה עם רשות ניירות ערך בארה"ב (SEC) בפרשת ההונאה של המשקיעים, כך מדווח הערב (ה') הניו יורק פוסט. עפ"י הדיווח, הסכם הפשרה יביא לסוף את הפיאסקו שעבר בית ההשקעות ומנהלו לויד בלנקפיין, שעמד "בגריל" במשך 11 שעות בפני הסנאט.

הסכם הפשרה כביכול, בא לסיים פרשה שלפי גורמים בבנק הביאה לכתם ענק במוניטין של גולדמן, ומתוך חשש כי הבנק לא יוכל לעמוד במטחי ביקורת נוספים - הן תדמיתי והן כלכלית, בעיקר מוול סטריט.

גורם נוסף המקורב לעניין אמר ל"פוסט", כי ל-SEC יש מספיק "תחמושת" לחקירה נגד גולדמן זאקס, בעיקר באי-מיילים של המנכ"ל בלנקפיין, וכן כאלה שעדיין לא נחשפו - ובבנק מעדיפים לסיים את הפרשה מבלי שרשות ניירות ערך תחפור עמוק יותר.

דובר מטעם גולדמן זאקס סירב להגיב לדברים.

נזכיר, כי רשות ני"ע הגישה כתב אישום נגד גולדמן זאקס בגין הונאה הקשורה לשוק משכנתאות הסאב-פריים. במוקד התביעה עומדת הטענה כי גולדמן זאקס רימה את הלקוחות שלו והימר נגדם, תוך שהוא גורף הון עתק. ה-SEC טוענת כי גולדמן זאקס שיווק ללקוחותיו ני"ע המגובים במשכנתאות סאב-פריים, תוך שהוא משמיט או מסלף נתונים מרכזיים על אותם מוצרים פיננסיים.

ביקורת קשה הוטחה נגד הבנק בארה"ב, שכן מצד אחד הוא שיווק למשקיעים ני"ע שהיו מגובים במשכנתאות סאב-פריים והיה לו חלק לא מבוטל בניפוח השוק, אולם מצד שני הוא כאמור הימר נגד שוק זה בכספי הנוסטרו שלו באמצעות פתיחת פוזיציות שורט (מכירה בחסר) על אותם מוצרים שמכר ללקוחותיו.