רו"ח פלדמן, עד המפתח במשפט עו"ד וינרוט: "לא פנינו יחד לויטה"

‎עם זאת, רו"ח זאב פלדמן - לשעבר סגן נציב מס הכנסה ומי שנחשב לאיש הקשר בין עו"ד יעקב וינרוט לשוקי ויטה - הודה כי הפניות לויטה בנוגע ללקוחותיו של וינרוט נוסחו לעתים יחד על ניירות החברה

‎‎אחד מעדי המפתח במשפטם של עו"ד יעקב וינרוט ושוקי ויטה, לשעבר פקיד השומה של מחוז דן, החשודים בעבירות שוחד, עלה היום (א') לדוכן העדים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב והתייחס לחלקו של וינרוט בפנייה לויטה בעניין לקוחותיו של עורך הדין, האוליגרכים ארקדי גאידמק ומיכאל צ'רנוי והיהלומנים דן גרטלר ויעקב ברנט.

"לא פנינו יחד לויטה", העיד רו"ח זאב פלדמן, לשעבר סגן נציב מס הכנסה, המוצג בכתב האישום כ"פרונט מן" ו"כאיש הקשר", שתפקידו היה לטשטש את מעורבות וינרוט בעסקה עם ויטה, והוא עצמו הרוויח ממנה כ-10 מיליון שקל. פלדמן אף נחקר באזהרה על מעורבותו בפרשה, אך לבסוף החליטה פרקליטות מיסוי וכלכלה לסגור את תיק החקירה נגדו מחוסר ראיות.

‏‎‎הפניות נעשו על ניירות החברה

"אני עדכנתי את עו"ד וינרוט ושיתפתי אותו לאורך כל הטיפול בתיקים מול רשויות המס. אף פעם לא הרגשתי שיש בעיה, תמיד ידעתי שאני עושה את העבודה יחד איתו", אמר פלדמן בעדותו. "לא היינו צריכים לעשות בינינו חלוקות או הפרדות, לא היה משהו מוגדר".

בהמשך עדותו אמר פלדמן כי הוא לבדו פנה לויטה בעניין לקוחותיו של וינרוט. "לא ראיתי צורך לעשות כך בתיקים האלה. ההרגשה שלי היתה שבענייני המס אני מטפל באופן מלא, ואילו עו"ד וינרוט מתעסק בהיבטים האחרים של התיקים. עו"ד וינרוט היה גם מי שאמון על נושא גביית שכר-הטרחה, כי הוא היה יותר טוב ממני בכך", ציין.

עם זאת, בתשובה לשאלת הפרקליטה התובעת, עו"ד שרון כהנא, אישר פלדמן כי הפניות לויטה בנוגע ללקוחותיו של וינרוט נעשו לעתים על גבי ניירות של משרד עו"ד וינרוט ונוסחו על-ידיו ועל-ידי עו"ד וינרוט בצוותא. עוד אישר פלדמן כי שכר-הטרחה שולם לחברה פרטית ולא ישירות לוינרוט.

דברים דומים אמר פלדמן גם ביחס לייצוג איש העסקים מיכאל צ'רנוי מול ויטה. לדבריו, וינרוט הביא את התיק של צ'רנוי, סיפק חלק גדול מהאינפורמציה שהוא נזקק לה לצורך הטיפול מול רשויות המס, והיה מעודכן במגעים עם ויטה. "שנינו טיפלנו בזה, ולכן גם ניסחנו יחד את הפניות לרשויות המס", אמר.

פנייה תמוהה

‏‎‎לאורך היום העידו גם יעל שביט, לשעבר מבקרת הפנים של נציבות מס הכנסה (ויטה הורשע בעבר בתקיפתה לאחר ששפך עליה כוס מים בעת ויכוח), ותת-ניצב חיים איפרגן, ראש היאחב"ל החדש, שנכנס לתפקידו היום.

"ב-2003 עבדתי ביאחב"ל כראש מפלג איסוף, ובאותה תקופה פנה אליי שוקי ויטה וסיפר שהוא רוצה לחתום עם איש העסקים ארקדי גאידמק על הסכם מס", סיפר איפרגן. "ויטה שאל אותי אם יש לנו חומר כלשהו ביחס לגאידמק, ונפגשתי איתו בנובמבר 2003. בפגישה נכחו ניצב יוחנן דנינו, ראש היאחב"ל דאז, וג'קי מצא, ראש רשות היסים לשעבר".

תת-ניצב איפרגן הוסיף כי "הפנייה של ויטה בעניינו של גאידמק נראתה לי תמוהה: מה פתאום פקיד שומה פונה בעניין כזה? ניסיתי להבין מה היה המניע לכך, הרגשתי שויטה 'בא לעשות דיג' - לבדוק מה החשדות נגד גאידמק כדי לרוץ לספר לו". בכתב האישום, חשוב לציין, לא מופיעה כל טענה נגד ויטה בדבר העברת מידע לגאידמק.

‏בהמשך עדותו, בדומה לדברים שסיפרו בדיונים קודמים דנינו ומצא, ציין תת-ניצב איפרגן כי במהלך הפגישה - ובניגוד לטענותיו של ויטה - ויטה לא הזכיר קיומו של הסכם מס עם גאידמק, אלא רק דיבר על מגעים לקראת הסדר כזה. ‏(4778-12-09)‏‎‎‏.

‎‎חשדות התביעה

‏* ‎‎יעקב וינרוט: ‏‎‎מואשם במתן שוחד לשוקי ויטה. לטענת המדינה, וינרוט ייצג את ויטה ונמנע מלגבות ממנו שכר-טרחה ממשי, בשעה שאינטרסים של וינרוט, של אחיו ושל לקוחותיו היו נתונים לפתחו של ויטה כפקיד השומה.

‏‎‎לטענת התביעה, וינרוט קיבל את שכר-הטרחה האמיתי, בסך כ-30 מיליון שקל, מלקוחותיו, ארקדי גאידמק ומיכאל צ'רנוי, בזכות הסכמי מס חריגים שויטה כרת עבורם.

‏‎‎וינרוט מואשם גם בהלבנת הון, עת פתח חשבון על שמו כדי להסוות את הונו של לקוחו גאידמק, שהיה הנהנה האמיתי בו.

‏* ‎‎שוקי ויטה: מואשם בעבירות של לקיחת שוחד ושל מירמה והפרת אמונים, שאותן ביצע במסגרת תפקידו הציבורי.