אבן-דרך לאפל: מיליון מכשירי iPad נמכרו ב-28 יום

המנכ"ל סטיב ג'ובס ציין כי ה-iPad עשה זאת בפחות ממחצית הזמן שנדרש בזמנו ל-iPhone להגיע ללקוח המיליון, 74 ימים ■ המשתמשים הורידו יותר מ-12 מיליון אפליקציות ■ הביקושים ממשיכים לעלות על ההיצע

חברת אפל ציינה בסיפוק רב אבן דרך חשובה - החברה הודיעה היום (ב') כי מכרה ביום שישי האחרון את ה-iPad המיליון. לאפל נדרשו 28 ימים להגיע לנקודת הציון המרשימה מיום השקתו ב-3 באפריל. מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס ציין כי ה-Ipad עשה זאת בפחות ממחצית הזמן שנדרש בזמנו ל-iPhone להגיע ללקוח המיליון, 74 ימים.

עוד דיווחה החברה כי המשתמשים הורידו יותר מ-12 מיליון אפליקציות מה-App Stor ויותר מ-1.5 מיליון eBooks מה-iBookstore החדש של החברה.

"הביקושים ממשיכים לעלות על ההיצע ואנו עובדים קשה על מנת להביא את המכשיר הפילאי הזה לידיהם של עוד יותר לקוחות" אמר ג'ובס.

עקפה בגדול את התחזיות

בבנק הבריטי ברקליס העריכו בחודש שעבר כי אפל תמכור כ-1.2 מיליון יחידות מהמחשב עד סוף חודש יוני, ו-2.77 מיליון יחידות עד סוף השנה, ואף מציינים כי ההערכות האלה הן לכל הפחות וכי הכלכלנים נקטו בגישה מעט שמרנית לגבי המספרים הסופיים.

בבנק צופים כי מכירות ה-iPad ושאר הפעילות של אפל יובילו את החברה לרשום בסוף 2010 רווח של 12 דולר למניה, ועלייה של 31% בהכנסות השנה ל-56.1 מיליארד דולר. ב-2011 בברקליס צופים לאפל רווח של 13.75 דולר למניה והכנסות של 64.5 מיליארד דולר - עלייה של 15% לעומת 2010.