פרשת הולילנד: מעצרו של מאיר רבין הוארך בפעם החמישית

המשטרה: "רבין שימש כצומת מרכזי בפרשות שחיתות שונות שנחקרות כעת במשטרה, שחלקן עדיין סמויות" ■ סניגורו, עו"ד אלי כהן: "תקופת המעצר של רבין, שיושב במעצר מזה כחודש, היא נדירה בעבירות צווארון לבן"

בית משפט השלום בראשון-לציון נעתר היום (ב') בפעם החמישית לבקשת המשטרה, שעקב התקופה הארוכה גובתה באישור היועץ המשפטי לממשלה, והאריך את מעצרו של מאיר רבין ב-8 ימים נוספים.

בהחלטתה להאריך את מעצרו של רבין כתבה השופטת עירית וינברג-נוטוביץ: כי "החשוד אינו משתף פעולה עם חוקריו, ויש בכך כדי לגרום להארכת חקירתו. בנסיבות אלה אני נעתרת לבקשת המשטרה ומורה על מעצרו עד ל-9.5.2010".

במהלך הדיון אמרה המשטרה כי "רבין שימש כצומת מרכזי בפרשות שחיתות שונות שנחקרות כעת במשטרה, שחלקן עדיין סמויות".

המשטרה ציינה כי חוקרי משטרה בכירים, שאינם שייכים לצוות החקירה המקורי, הצטרפו בימים האחרונים לחקירותיו של רבין.

בא-כוחו של רבין, עו"ד אלי כהן, טען כי תקופת המעצר של רבין, שיושב במעצר כבר מזה כחודש, היא נדירה בכל הנוגע לעבירות צווארון לבן, והוסיף כי רבין עדיין נמצא במעצר רק בשל רצון המשטרה לגרום לו להפסיק לשמור על זכות השתיקה ולשתף עמה פעולה.

עו"ד כהן ביקש מבית המשפט לבחון חלופת מעצר ולשחרר את רבין למעצר-בית תחת תנאים מגבילים, אך בית המשפט דחה את בקשתו.

רבין נמצא במעצר מאז ה-6 באפריל וחשוד כי שימש כמתווך העיקרי בהעברות הכספים בין יזמי הנדל"ן של פרויקט הולילנד לבין אישי הציבור בעיריית ירושלים ובמינהל מקרקעי ישראל, כדי לקדם את פרויקט הבנייה העצום.

בנוסף חשוד רבין כי שימש במתווך בין איש העסקים דני דנקנר לבין יעקב אפרתי, קרוב משפחתו, שכיהן כיו"ר מינהל מקרקעי ישראל, על מנת לקדם את הפשרת קרקעותיה של חברת המלח שבבעלות משפחת דנקנר.

בדיון קודם טענה המשטרה כי רבין מעורב בלא פחות מ-18 אירועים שהתרחשו במסגרת הפרשות השונות שנחקרות כעת על-ידה.