UBS הרוויח 2 מיליארד דולר ברבעון - הרווח הגבוה מזה 3 שנים

רווח זה מעל לתחזיות האנליסטים שצפו שהבנק ירשום רווח של 1.99 מיליארד פרנק שווייצי ■ UBS נהנה מהתאוששות חטיבת המסחר באג"ח, אשר הייתה אחראית על הפסדים ומחיקות בהיקף 57 מיליארד דולר

UBS , הבנק הגדול בשוויץ, רשם את הרווח הרבעוני הגבוה ביותר שלו מזה שלוש שנים, הודות להתאוששות בחטיבת המסחר באג"ח.

הרווח הנקי של UBS ברבעון הראשון של 2010 הסתכם ב-2.2 מיליארד פרנק שווייצי (כ-2 מיליארד דולר), בהשוואה להפסד של 1.98 מיליארד פרנק ברבעון המקביל אשתקד. רווח זה מעל לתחזיות האנליסטים שצפו שהבנק ירשום רווח של 1.99 מיליארד פרנק שווייצי.

UBS נהנה מהתאוששות חטיבת המסחר באג"ח, אשר הייתה אחראית על הפסדים ומחיקות בהיקף 57 מיליארד דולר במהלך משבר האשראי. המנכ"ל אוסוולד גרובל אמר בחודש שעבר שהוא מקווה כי התאוששות החטיבה תסייע לבנק להגיע לרווח שנתי לפני מס של 15 מיליארד פרנק שווייצי בשלוש עד חמש השנים הבאות.

מצד שני, הבנק השוויצרי סובל במהלך השנה האחרונה מנטישה של לקוחות עשירים מאוד עקב החקירות של הרשויות בארה"ב ורצונם לשים את היד על אזרחים אמריקנים שהתחמקו מתשלומי מיסים. בשנה שעברה שילם הבנק 780 מיליון דולר לארה"ב ומסר לרשויות אמריקנים מידע לגבי יותר מ-250 חשבונות של לקוחות לאחר שהודה בכך שסייע ללקוחות אמריקנים לחמוק ממס.

מניית UBS עלתה עד כה השנה ב-6.2% בבורסת ציריך, זאת לעומת ירידה של 1.9% במדד הבנקים והחברות הפיננסיות של בלומברג באירופה.