מודי'ס מזהירה מהתפשטות המשבר לבנקים ב-PIIGS ובבריטניה

"למרות שהאתגרים העומדים בפני כל אחת מהמדינות הם שונים, הפוטנציאל להידבקותן במשבר חוב ריבוני כפי שקרה ליוון עלול להביא לטשטוש ההבדלים ביניהן ולהוות איום כולל שיתפשט למערכות הבנקאיות השונות"

סוכנות מודי'ס מזהירה היום (ה') כי משבר במערכות הבנקאות בפורטוגל, ספרד, אירלנד, איטליה, הנקראות גם מדינות ה-PIIGS, (יוון כבר נמצאת במשבר של מערכת הבנקאות) כמו גם לבנקים של בריטניה, עלול להפוך לנפוץ יותר וציינה כי מדינות אלה "נכנסות במידה הולכת וגוברת לבחינה ע"י השווקים". זאת יום לאחר שהודיעה על הכנסת פורטוגל לרשימת המועמדות להורדת דירוג.

"למרות שהאתגרים העומדים בפני כל אחת מהמדינות הם שונים, הפוטנציאל להידבקותן במשבר חוב ריבוני כפי שקרה ליוון עלול להביא לטשטוש ההבדלים ביניהן ולהוות איום כולל שיתפשט למערכות הבנקאיות השונות", אמר רוס אברקומבי, האנליסט הבכיר של מודי'ס.

באופן ספציפי,העריך אברקומבי כי פורטוגל מצויה בחזית החששות של המשקיעים, למרות ההבדלים הפונדומנטליים בינה לבין יוון. להערכתו גורם המפתח יהיה האופן בו יראה השוק את הצלחת חבילת החילוץ ליוון שאושרה רק לאחרונה ע"י האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית.

האתגרים מולם עלולים לעמוד הבנקים ביוון, פורטוגל ואיטליה נגרמים כתוצאה מלחץ מכיוון החוב הריבוני יותר מהלחץ הפנימי הנובע מאי-עמידה בהתחייבויות האשראי של לקוחות הבנק. כאשר במודי'ס מציינים כי לחץ זה עלול להתרחב גם למערכת הבנקאית של ספרד, אירלנד ובריטניה, שם פחתו הסיכונים מכיוון החוב הריבוני תודות להתפתחויות שחלו במערכות הבנקאיות.