הקנס הגבוה בתולדות טבע: החברה תפצה חולה ב-356 מיליון דולר

חבר המושבעים קבע כי התובע נדבק בצהבת C לאחר שימוש בזריקת הפרופופול מתוצרת טבע המשמשת להרדמה בחדרי ניתוח ■ חברת בקסטר, שהפיצה את המוצר לבית-החולים בו טופל התובע, נדרשה לפצותו ב-144 מיליון דולר

טבע תאלץ לפצות חולה שנדבק בצהבת נגיפית מסוג C ב-356 מיליון דולר - הקנס הגבוה ביותר בתולדות של החברה, כך פסק אתמול (ו') חבר מושבעים בנבאדה, ארה"ב.

בית המשפט קבע כי התובע נדבק בצהבת C לאחר שימוש בזריקת הפרופופול מתוצרתה של טבע המשמשת להרדמה בחדרי ניתוח. חברת בקסטר שהפיצה את המוצר לבית החולים בו טופל התובע גם כן נדרשה לפצותו ב-144 מיליון דולר. הסכום שנפסק לתובע בחצי מיליארד דולר - הסכום הגבוה ביותר בהיסטוריה המשפטית של נבאדה.

רוברט אגלט, עורך דינו של התובע, טוען כי עוד 100 איש נדבקו בהתפרצות של צהבת מסוג C לאחר שימוש חוזר במזרקים שהכילו את התרופה של טבע שניצבת מול סיכון לשלם עוד פיצויים בסכומים גבוהים. אגלט, שמייצג עוד כ-40 חולים, אמר כי הפסיקה יכולה להיות אחת מני רבות מבין התביעות העתידיות.

טבע הודיעה אמש כי תערער על החלטת בית המשפט ושהיא מעריכה כי הסיכוי שערעורה יתקבל טובים מאחר שהתווית על הזריקה מציינת במפורש כי הזריקה היא לשימוש חד פעמי.

מדובר בפסיקה השנייה נגד טבע תוך חודש, זאת לאחר שבית המשפט פסק לזכותה של ווית', חברה-בת של פייזר, כי הפטנט שלה על תרופת הפרוטוניקס לטיפול בחומציות הקיבה עדיין בתוקף וכי טבע תצטרף להפסיק למכור את התרופה. לאחר מכן, השופט יקבע מה יהיה גובה הפיצוי שתידרש לשלם לפייזר על הרווחים שהפסידה מאז שהחלה לשווק הגרסה הגנרית לפני שנתיים. על פי הערכות, טבע תידרש לשלם פיצויים בהיקף של 1.2-1 מיליארד דולר.