בדרך לירידה ארוכת טווח?

ניתוח טכני לגבי מצבם של ת"א 25 ו-S&P500 ועל הסיכוי להמשך הירידות בבורסה

תל אביב 25 סגר את שבוע המסחר בהתאם למיפוי הטכני האחרון. נתמך מעל 1,130 ולא עלה מעל 1,146. בכך, הצליח הממוצע הנע ל-150 יום לבלום לטווח הזמן הקצר את מגמת הירידה המתפתחת. העובדה שתל אביב 25 לא עלה מעל 1,146, רמת ההתנגדות הראשונית שצוינה כאן, מאשרת שמדובר היה בהפוגה ממגמת הירידה ולא בהתחלה של גל עולה.

המסחר בתל אביב נסגר לפני האירועים הדרמטיים בוול סטריט. נכון ליום ראשון, לפני פתיחת המסחר, מתבקש להניח כי תל אביב 25 ירד ואם כך יהיה, שאלת התמיכה ב-1,139 וב-1,130 שנכונה ליום חמישי לא כל כך רלבנטית. בכל מקרה, זהו הגרף הנכון למועד כתיבת טור זה וסוחרים על פי מה שרואים ולא על פי מה שמניחים.

מהלך מתחת ל-1,139 יחשב סימן ראשוני של חולשה, בדרך למבחן התמיכה ב-1,130 שסיכוייה בפעם השנייה יהיו נמוכים הרבה יותר.

הגדרת המגמה נשארת מגמת ירידה, היא תתחזק מתחת ל-1,130 ותישקל שוב מעל 1146 (נכון לנתוני יום חמישי).

היעד הבא לירידה של תל אביב 25, מתחת ל-1,130, הוא יעד הממוצע הנע ל-200 יום המחכה למדד בערך ב-1,090. זו פחות היותר גם התמיכה המקבילה ל-S&P500 הנובעת גם היא מממוצע נע ל-200 יום, תמיכה שבלמה את ירידתו ביום שישי. מה שנקרא, אחים לתמיכה. פריצה הדדית של התמיכה הזו, אם תהיה, תלמד על היפוך מגמה משמעותי בשוק למגמת ירידה ארוכת טווח, היפוך שיאפשר לרוביני ושאר נביאי הזעם להמשיך במסע ההופעות שלהם ולמכור כרטיסים במחיר מלא.

היה וירד ת"א 25 מתחת ל-1,130 וייתמך מעל 1,090, הוא יצטרך לעלות בחזרה מעל 1,130 על מנת לשכנע שיש קונים בזירה.

סיכוי לעליה או 1,010?

את המקום שיש לי כאן לתחזית וול סטריט לשבוע הבא לא אנצל לדיון באירועי יום חמישי. עוד רבות ידובר עליהם גם בהיבט של הפסיכולוגיה של ההשקעות וגם בכל הקשור למערכות המסחר האוטומטיות.

שני מספרים חשובים למעקב בתחילת שבוע המסחר ביחס ל-S&P500 : הראשון - 1,095, תמיכת הממוצע הנע ל-200 יום והשני, 1,140-1,143, רמת התמיכה שפריצתה כלפי מטה פתחה את התהום של יום חמישי (זו היתה הרמה מתחתיה מיקמתי את ההגנה על תיק קניון המניות ובפועל ניתן היה למכור חוזים בשוק ב-1,139 לפני ההתרסקות).

יש כאן אזור די רחב, 1,095-1,143 שיציאה ממנו תיתן קריאת כיוון משמעותית. אני סבור שיש סיכוי לעליה אבל אם לא תהיה וה-S&P500 ירד מתחת ל-1,095, 1,010 תהיה התחנה הבאה.