עוד סיבוב בין אברהם גזונטהייט לשלמה איזנברג

לטענת גזונטהייט "תנאי השכר המופלגים לאיזנברג אינם מצדיקים בונוס במלם-תים"

עד שיוגבל שכר הבכירים בחברות ציבוריות, אם בכלל, החגיגה נמשכת. בשבוע שעבר אישרה האסיפה הכללית בחברת שירותי המחשוב מלם-תים להעניק לבעל השליטה, שלמה איזנברג, מענק שיכול להגיע למיליוני שקלים בשנה.

ל"גלובס" נודע, כי אברהם גזונטהייט, שותפו של איזנברג לשליטה בחברת ערד השקעות (בעלת השליטה במלם-תים), שכבר הסתכסך עמו בעבר, מתנגד להטבה זו. אמש שלח גזונטהייט מכתב באמצעות עורכי הדין אלעזר יקירביץ', קרן בנית ויעל נאמן, המיועד לחברת פועלים סהר שהמליצה למוסדיים להצביע בעד מתן הבונוס לאיזנברג. גזונטהייט מסביר שכבר היום נהנה איזנברג מעלות שכר שנתית של 3.5 מיליון שקל, במסגרת תפקידיו השונים בקבוצת ערד.

גזונטהייט הצליח לגרום להפחתת הבונוס, אך הוא רוצה להפחיתו עוד יותר. לדבריו, קיבל איזנברג ממלם-תים 708 אלף שקל ב-2009 עבור 45% משרה. "תנאי השכר המופלגים אינם מצדיקים מתן גמול מעבר לשכרו, ולפי נתוני 2009 יש בבונוס כדי לשלש את שכרו", טוען גזונטהייט.

ההחלטה על תנאי ההעסקה של איזנברג, מנהל העסקים הראשי במלם-תים, עברה ברוב של כמעט 90%. על פי התנאים שאושרו, במקרה שהרווח הנקי של החברה יעלה על 15 מיליון שקל לשנה, יהיה איזנברג זכאי לבונוס בשיעור של 6.5% מהרווח העודף שמעל 15 מיליון שקל ועד 40 מיליון שקל. מלם-תים הרוויחה אשתקד 32 מיליון שקל.

אשתקד חייב ביהמ"ש את יורשי רודולף שפיצר, המחזיקים כ-18% בחברת ערד השקעות, לקיים את הסכם החזית האחידה עליו חתמו עם אברהם גזונטהייט (34%), בניסיון לנטרל את שלמה איזנברג (35%) משליטתו בחברה.