לא משוכנעת: מודי'ס מזהירה את המשקיעים מפני יוון ופורטוגל

סוכנות הדירוג הודיעה כי דירוגי החוב של יוון ופורטוגל עלולים לרדת תוך חודש ■ הורדת הדירוג ליוון עלולה להיות "בולטת" יותר מכפי שהעריכו תחילה עם חיתוך הדירוג ל-Baa או קצת מעל דירוג "זבל"

יום לאחר שיכרון החושים של השווקים הפיננסיים ברחבי העולם לאחר חבילת החילוץ של האיחוד האירופי, מזהירה היום (ב') סוכנות הדירוג מודי'ס את המשקיעים כי שתיים מבין המדינות המסוכנות ביותר בגוש האירו, יוון ופורטוגל, טרם יצאו מטווח הסכנה.

בחודש שעבר, מסרה מודי'ס בכמה הזדמנויות כי דירוגי החוב של יוון ופורטוגל נתונים לתיקונים מטה. היום מודיעה סוכנות הדירוג כי הורדת הדירוגים עשויה להתרחש כבר בעוד כחודש.

מהדיווח של מודי'ס עולה כי הורדת הדירוג ליוון עלולה להיות "בולטת" יותר מכפי שהעריכו תחילה עם חיתוך הדירוג ל-Baa או קצת מעל דירוג "זבל".

"הכל תלוי בהתפתחויות בכלכלת יוון לאחר שענן הפאניקה ישקע וחבילת החילוץ תוצא מהכוח אל הפועל" נכתב בדו"ח של מודי'ס. "חובה של יוון גדול אבל ניתן לשליטה. עם זאת, השינויים הנדרשים הם בוודאי מאוד כואבים".

בעניין פורטוגל, הורדת הדירוג פחות חמורה מהפוטנציאל ביוון שכן מודי'ס מסרה כי היא שוקלת הורדה בדרגה אחת: Aa3 מ-Aa2. עוד במסגרת הדיווח, מסרה מודי'ס כי היא מחזיקה בתחזית שלילית כלפי אירלנד.