הצד החיובי של המשבר: גרמניה צמחה במפתיע הודות לייצוא

הצמיחה הרבעונית של גרמניה הכתה את תחזיות האנליסטים שצפו לקיפאון ■ הירידה של 16% של האירו מול הדולר מאז סוף נובמבר תרמה לייצוא הגרמני שהפך שזינק ב-10.7% בחודש מארס, העלייה החדה ביותר מאז 18 שנה

הכלכלה של גרמניה צמחה באופן מפתיע במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה, הודות לעליית הייצוא והשקעות של חברות.

הלשכה הפדרלית לסטטיסטיקה בוויסבאדן דיווחה היום (ד') כי התוצר המקומי הגולמי של גרמניה, המותאם להשפעות עונתיות, עלה ב-0.2% ברבעון הראשון של 2010 בהשוואה לרבעון הרביעי אשתקד, אז הוא גם עלה בשיעור מתוקן של 0.2%. התמ"ג המותאם עלה ב-1.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הצמיחה הרבעונית של הכלכלה הגדולה ביותר באירופה הכתה את תחזיות האנליסטים שצפו שהיא תסבול מקיפאון ברבעון הראשון של השנה. למרות שהחורף הקשה ביותר מאז 14 שנה דיכא הבנייה, דיווחים אחרונים מצביעים על כך שהכלכלה הגרמנית חזרה לחיים ואתרי הבנייה מחדשים את פעילותם עם בואו של האביב.

למשבר החוב באירופה היה גם צד חיובי שהשפיע לטובה על כלכלת גרמניה. הירידה של 16% של האירו מול הדולר מאז סוף נובמבר תרמה לייצוא של המדינה שהפך ליותר תחרותי בעולם. הייצוא הגרמני זינק ב-10.7% בחודש מארס, העלייה החדה ביותר מאז 18 שנה.

צמיחה ברבעון הנוכחי תהיה מדהימה, נתוני היצוא החזקים תעלה את הייצור ותתרום לצמיחה בשוק העבודה", אמר קארסטין ברזיסקי, כלכלן בכיר ב-ING Group בבריסל. יצוין כי אותו כלכלן חזה היום לפני שחרור הדו"ח: "הנתונים צפויים לשקף את מזג האוויר הקר מהרגיל מאשר את המצב הנוכחי של כלכלת גרמניה".