אקוסנס תובעת את בז"ן: כבדו חוזה או שלמו 1.5 מיליון דולר

אקוסנס, המספקת פתרונות אקולוגיים, דורשת לחייב את בז"ן לכבד חוזה שכרתה עמה, בו נקבע כי אקוסנס תטפל בבוצה הנגרמת כתוצאה מפעילותה של בז"ן בטכנולוגיה הנמצאת בבעלות Technologies RLC

חברת אקוסנס, המספקת פתרונות אקולוגיים, הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה נגד חברת הנפט בז"ן, ובה היא דורשת לחייב את החברה לכבד חוזה שכרתה עמה - או לפצות אותה ב-1.5 מיליון דולר.

במסגרת החוזה שנחתם בין הצדדים נקבע כי אקוסנס תטפל בבוצה הנגרמת כתוצאה מפעילותה של בז"ן בטכנולוגיה הנמצאת בבעלות Technologies RLC.

לטענת אקוסנס, עם התקדמותן של עבודות ההכנה, הודיעה בז"ן בסוף ינואר 2010, "ללא כל התראה מוקדמת ובחוסר תום-לב לכאורה", כי החליטה לערוך חשיבה מחודשת בנושא פינוי הבוצה ולסגת מהחוזה.

"אקוסנס רואה עצמה נפגעת מביטול ההתקשרות, הן בשל ההשקעה העצומה שהושקעה בפרויקט והן בשל הנזק התדמיתי והכלכלי שנגרם לה, בין היתר אל מול החברות שעמם אמורה היתה לשתף פעולה בהקשרו של הפרויקט ואשר את זמנם היא השחיתה", נמסר מהתובעת.

מבז"ן נמסר בתגובה: "כתב התביעה לא הגיע לידי בז"ן. לא נחתם חוזה בין הצדדים, התקיים משא-ומתן, שהופסק לאחר שהתברר לבז"ן כי הפיתרון שהוצע על-ידי אקוסנס והיישום שלו אינם צפויים לספק את התוצאות הנדרשות. בז"ן פועלת בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה למציאת פיתרון חלופי".