זכיינית מנהרות הכרמל במו"מ להקצאת 10 אחוז ממניותיה

שיכון ובינוי המחזיקה מחצית מהבעלות בזכיינית צפויה לרשום רווח הון משמעותי אם תושלם העסקה ■ המנהרות ייפתחו לתנועה בסוף השנה, ארבעה חודשים לפני המועד בהסכם

קבוצת כרמלטון, זכיינית פרויקט מנהרות הכרמל מנהלת משא ומתן לביצוע הקצאה של 10 אחוז ממניותיה לצד שלישי. צפוי להיפתח לתנועת כלי רכב בסוף השנה, כארבעה חודשים לפני התאריך שנקבע בהסכם הזיכיון.

קבוצת הראל השקיעה בפרוייקט כ-300 מיליון שקל בהשקעה פיננסית ללא רכישת אחוזי בעלות. כרמלטון מוחזקת כיום בחלקים שווים על-ידי שיכון ובינוי ואשטרום. על-פי הודעה לבורסה שפרסמה שיכון ובינוי הערב צפויה החברה לרשום בדוחותיה רווח הון משמעותי אם העסקה למכירת המניות תצא אל הפועל. קבוצת כרמלטון הוקמה ב-1997 והיא מפעילה את הפרויקט במתכונת BOT הכוללת גביית אגרה.

הפרויקט כולל שתי מנהרות, הארוכות ביותר בישראל, באורך של כשישה ק"מ, ומחלף "ספגטי" הכולל שבעה גשרים. המנהרות יחברו את מחלף החוף במבואות הדרומיים של חיפה עם מחלף רופין בצמוד לגרנד קניון במרכז חיפה ועם מחלף הצ'ק פוסט במבואות הקריות. היקף ההשקעה הכוללת בפרויקט צפוי להגיע ל-1.15 מיליארד שקל. עבודות הבנייה בפרויקט החלו ב-2007 והסתכמו

בכ-700 מיליון שקל. את המימון לפרויקט בהיקף 900 מיליון שקל הוביל בנק דיסקונט. בינואר 2010 חתמה אשטרום על הסכמים למכירת שליש מהון המניות של כרלמטון לשני בעלי המניות העיקריים באשטרום, קבוצות מרגן ואלייד, אך העסקה מותנית עדיין בקבלת אישור האוצר. באוצר אמרו ל"גלובס" כי ההחלטה על אישור העסקה תעכבת זה חצי שנה בגלל שדרישתם לקבל את הדוחות הכספיים של מרגן ואלייד טרם נענתה.