כלל ביוטכנולוגיה: הפסד של כ-23.5 מיליון שקל ברבעון הראשון

המעבר מרווח ברבעון המקביל אשתקד להפסד בתקופת הדו"ח נבע בעיקר עקב מעבר מרווח משינוי בערך מכשירים פיננסיים נגזרים, מעבר מהכנסות מימון וניהול להוצאות וקיטון ברווח ממימוש נכסים

חברת ההשקעות בביומד כלל ביוטכנולוגיה הציגה הבוקר (א') את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה. בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד של כ-23.5 מיליון שקל ברבעון הראשון לעומת רווח נקי של כ-32 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

המעבר מרווח ברבעון המקביל אשתקד להפסד בתקופת הדוח נבע בעיקר עקב מעבר מרווח משינוי בערך מכשירים פיננסיים נגזרים, מעבר מהכנסות מימון וניהול להוצאות וקיטון ברווח ממימוש נכסים.

לאחר סיום הרבעון הראשון קרו מספר אירועים משמעותיים בכלל ביוטכנולוגיה, העיקרי שבהם הוא הכניסה המסתמנת של משקיע לחברת מדיוונד (MediWound) שעשויה להניב לחברה רווח הון של 210-330 מיליון שקל. מדיוונד, מפתחת מוצר לטיפול בכוויות, מוחזקת על-ידי כת"ב בשיעור של כ-55%, בעוד שטבע מחזיקה בה 13%. במקביל מחזיקה כת"ב ב-40% מחברת פוליהיל, שעוסקת בתחום דומה לזה של מדיוונד.

בנוסף, השלימה כת"ב את רכישת ביומדיקל, תמורת 84 מיליון שקל. כחלק מהשלמת העסקה, חברת טבע דיווחה על הגדלת החזקותיה בכת"ב, וכעת היא מחזיקה ב-15.3% ממניות החברה. כת"ב היא חלק מכלל תעשיות (62.9%) של קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר.

החברה נהנית משיתוף פעולה בין בעלי המניות העיקריים שלה (כלל תעשיות וטבע) והיא מנוהלת על ידי ארטה. חברות הפורטפוליו המרכזיות של החברה הן: אנדרומדה (89%), גמידה סל (20%), די-פארם (46%), מדיוונד (55%), פוליהיל (41%), וקיורטק (39%).