אנליסט רשמה צמיחה של 31% ברווח ל-17.5 מיליון שקל

ההכנסות צמחו ב-93% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ■ עלות שכרם ברבעון של שלושת הבכירים בחברה הסתכמה ב-1.68 מיליון שקל

הרבעון הראשון של 2010 האיר פנים למשקיעים בשוק ההון, ולא פסח גם על מנהלי ההשקעות. דו"חות בית ההשקעות אנליסט , שבשליטת שמואל לב ואהוד שילוני, חושפים היום עד כמה תרמה ההתאוששות בכלכלה הגלובלית ובשווקים הפיננסיים לרווחיו.

הרווח התפעולי של אנליסט ברבעון הראשון עמד על 25.2 מיליון שקל, שיפור של 44% לעומת הרבעון הראשון אשתקד. בסיכומו של הרבעון רשמה אנליסט רווח של 17.5 מיליון שקל, צמיחה של כ-31% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות אנליסט, המנוהלת על ידי איציק שנידבסקי, צמחו ברבעון בכ-93% לסך של 33.2 מיליון שקל. בין הסעיפים שתרמו לצמיחה החדה הזו - הכנסות החברה מניהול קרנות נאמנות צמחו ברבעון הראשון ב-84% לסך של 15.5 מיליון שקל, וההכנסות מפעילות ניהול התיקים צמחה בכ-102% לסך של 796 מיליון שקל.

הכנסות אנליסט מניהול קופות גמל, פעילות הליבה המרכזית של בית ההשקעות, צמחו ב-50% לסך של 12.3 מיליון שקל. פעילות החיתום של הבית, שבעקבות הקיפאון בשוק ההנפקות בתחילת 2009 לא הניבה הכנסות מהותיות, תרמה לו הכנסה של כ-4.5 מיליון שקל ברבעון.

רווח של כ-10 מ' ש' בנוסטרו

אנליסט הוא בין בתי ההשקעות שממשיכים לנהל פעילות נוסטרו, לאחר שבשנתיים האחרונות רבים אחרים החליטו לוותר עליה, חלקם בטענה לניגוד אינטרסים בינה לבין יתר פעילויות הבית. רווחי הנוסטרו של אנליסט ברבעון הראשון הסתכמו ב-9.8 מיליון שקל, לעומת רווח של 13.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009, שהתאפיין בעליות חדות, מיד לאחר שיאו של משבר הפיננסים ב-2008.

בתוך ביאורי הדו"ח, מציינת אנליסט את עלויות השכר של בעלי השליטה ויושבי הראש המשותפים, לב ושילוני, וכן של המנכ"ל שנידובסקי. העלות המשותפת לשלושתם עמדה ברבעון הראשון על 1.68 מיליון שקל, מתוכם 1.2 מיליון שקל ששולמו כמענק.

שנידובסקי, שהוביל בשנה האחרונה שינוי בתפיסה של אנליסט לכיוונים שיווקיים יותר, אמר היום בהתייחסות לדו"חות החברה, כי "אנליסט ממשיכה גם ב-2010 להציג תוצאות כספיות משופרות וגידול במצבת הנכסים המנוהלים. ברבעון הראשון של 2010 החלו לבוא לידי ביטוי תוצאות השינוי הארגוני הכולל, שהתבסס על שמירה על המוניטין של החברה. השינוי שיפר והעמיק את רמת השירות המקצועי ללקוחות, ובמקביל עיבה וקידם את מערכי ההפצה של החברה".