פיצול פעילות חיפושי הגז הקפיץ את רווחי דור אלון ב-138%

הכנסות החברה ברבעון הראשון גדלו בלמעלה מ-20% ל-1.646 מיליארד שקל בעיקר כתוצאה מעליית מחירי הדלקים בשנה האחרונה ■ תרומת פיצול החברה לרווח הנקי הסתכמה ב-25.5 מיליון שקל

חברת דור אלון שבשליטת איש העסקים דודי ויסמן דיווחה היום על גידול של כ-138% ברווח הנקי לרבעון הראשון של 2010. הרווח הנקי הסתכם בכ-43 מיליון שקל, לעומת 18 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. ראוי לציין שהרווח הנקי לרבעון הראשון כולל רווח שנבע מהשלמת המהלך לפיצול פעילות בתחום חיפושי הגז לחברת אלון חיפושי גז טבעי בסך של 25.5 מיליון שקל.

הכנסות החברה ברבעון הראשון גדלו בלמעלה מ-20% לסכום של 1,646 מיליון שקל. בסך המכירות (כולל היטלים ממשלתיים) חל בתקופת הדוח גידול של 21.1%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נבע מעליית מחירי הדלקים בין התקופות.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ-188 מיליון שקל, גידול של כ-11.5%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז הסתכם הרווח בכ-168 מיליון שקל. עיקר הגידול נבע מפתיחת מתחמי תדלוק ומסחר חדשים.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2010 הסתכם ב- 37.6 מיליון שקל. גידול של 13.3% ,לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז הסתכם הרווח התפעולי ב-33.2 מיליון שקל. הוצאות המימון ברבעון הראשון הסתכמו ב-14.7 מיליון שקל גידול של כ 6 מיליון שקל (כ- 86%), לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ברבעון הראשון חל גידול של 11% בהוצאות מכירה הנהלה וכלליות, לעומת הרבעון המקביל אשתקד.עיקר הגידול בין התקופות נבע מפתיחת מתחמים חדשים וכן העברת תחנות להפעלה עצמית.

לדברי ישראל יניב, מנכ"ל דור אלון:" אנו ממשיכים להרחיב את פעילותנו בתחום האנרגיה והקמעונות. רשת חנויות הנוחות שלנו כוללת כיום 175 חנויות. אנו מעריכים שזו רשת חנויות הנוחות הגדולה ביותר בארץ מבחינת היקף המכירות, במקביל אנו ממשיכים להרחיב ולפתח את תחנות התדלוק,מתחילת השנה פתחנו 6 תחנות תדלוק חדשות וכיום פועלות ברשת החברה 185 תחנות תדלוק ציבוריות. השינוי האסטרטגי שביצענו, בא לידי ביטוי בגידול מקביל של תחום הדלק והקמעונות.

בתחום הקמעונאי אנו פועלים בשלושה תחומים: חנויות נוחות במתחמי התדלוק, AM:PM בתחום העירוני ואלונית בקיבוץ ובמושב בתחום הפריפריאלי.מתחילת השנה פתחנו 5 אלוניות חדשות במתחמי התדלוק ו-3 אלוניות חדשות בקיבוץ ובמושב. הכניסה שלנו עם חנויות הנוחות לקיבוצים ולמושבים נותנת את אותותיה, ואנו צפויים להגדיל את מספר החנויות בקיבוץ ובמושב גם בשנה הקרובה.

בתחום בתי הקפה הרחבנו את הפעילות של Si espresso והגענו כבר ל-18 בתי קפה ברחבי הארץ, הבולט שבהם הוא הסניף בנתב"ג בו זכינו לא מכבר.

עוד מוסיף יניב, "הרחבנו את רשת התחנות בהן נמכר לציבור גז לשימוש ברכב .לדור אלון יש את הפריסה הגדולה ביותר למכירת גז אוטומוטיבי . כידוע לשימוש בגז לרכב יש יתרון לצרכן בהקטנת עלות רכישת הדלק ולא פחות חשוב מדובר בשימוש בדלק ידידותי לסביבה . זה משתלב בפעילות הכוללת שלנו "כחברה ירוקה ", במקביל אנו פועלים בשיתוף פעולה עם "BETTER PLACE" במטרה להתקין בתחנות התדלוק שלנו מערכות להטענת מצברים של מכוניות חשמליות. דור אלון תפעל גם בעתיד לגידול בכל תחומי הפעילות שהוזכרו".